Vilken färg kan jag använda för att måla självtorkande lera?

Hej!
Jag köpte självtorkande lera hos er och jag undrar vilken färg man kan använda på den? Akryl lack? Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Sofie,

    Tack för ditt mejl. Vad roligt att du har köpt vår lera. Det går jättebra att använda akrylfärger, eller våra Hobbylack.

    Lycka till med ditt skapande!
    Mvh Annika

    Product Development
  • Vad ska man ha för nybörjar saker när man vill lära sig att pyssla med lera , vilken färg kan man ha och vilka verktyg?

    Edit Nordén
  • Hej Edit,

    Tack för ditt mejl. Vi har dels ett bra kit som innehåller två lufttorkande leror samt verktyg och inspirationshäfte. Det finns här
    Denna hobbclay lera kan man sen måla med Hobbylack, som hittas här
    Vi har även lite andra verktyg till lera här
    Och lufttorkande lera löst här
    Hoppas att detta kan vara till någon hjälp.

    Önskar dig en fin dag!
    Mvh Annika
    Product Development
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.