Färg till gravsten?

Hej. Jag skulle vilja ha råd om den bästa färgen att använda för att skriva på gravsten. Jag ska gravera in bokstäver (själv) och tänkte därefter fylla i med guldfärg.

Så - vilken färg håller bäst i väder och vind? Och behöver jag något skydd över, exempelvis lack?

Ett stort tack på förhand,
Madeleine.

Kommentarer

  • Hej Madeleine,

    Tack för din fråga!

    Revell färgerna är perfekta till detta. Även Liberonfärgerna fungerar bra till detta ändamål.
    Tänk bara på att ytan ska vara ren och torr, när färgen målas på.

    Önskar dig en fin dag!
    Ingela
    Product Development