Vilken typ av virknålar ska användas vid virkning med Fake Fur?

Hej! Vilken typ av virknålar ska användas vid virkning med Fake Fur?
Mvh Thomas

Kommentarer

  • Hej Thomas,
    Tack för din fråga.
    Detta garnet används med till att sticka men man kan absolut virka med det också. Storlek på virknål beror lite på om du ska virka löst eller hårt. Det är alltid bra att göra ett virkprov först för att se hur du vill ha det.
    Börja på virknål 8 mm till ett plagg och 4 mm till ett gosedjur.
    MVH
    Helena
    Helena Product Developer
  • Hej
    Tack för svar!
    Ok det är virknålar som ska användas!
    Det ska bli en julklapp så då funderar jag vilka virknålar som ska användas för att virka exempelvis en halsduk eller dylikt?
    Mvh
    Thomas Jansson
  • Hej,
    Då skulle jag använda 8mm virknål.
    Det blir fint att virkningen blir lite lös och mjuk till en halsduk eller något annat plagg.
    MVH
    Helena
    Helena Product Developer