Dylon Pod Textilfärg Int Black på en polyester jacka?

Om jag har en jacka i som är vit och grönrandig i polyester material kommer den kunna bli hel svart eller kommer den få en mer mörk nyans?

Kommentarer

  • Hej Ellinor,

    Tack för din fråga!
    Nej, polyester tar inte upp färg på samma sätt som naturmaterial, så jag kan inte rekommendera att färga in med Dylon. Resultatet hade blivit en väldigt ljus infärgning (om ens någon alls) med synliga ränder. En ev ytbehandling av tyget hade också påverkat infärgningen negativt.
    Just nu har vi inga textilfärger för hel infärgning som är lämpliga för polyester.

    Ha en bra dag!
    Ingela

    Product Development