Dockhuset är det testat?

Hej  jag undrar om limmet i skivorna som  dockhuset (artnr 108031) är tillverkat av innehåller formaldehyd?
Är gångjärnen fria från tungmetaller, nickel och godkända för leksaker?

Kommentarer

  • Hej Jenny,
    Tack för din fråga!
    Hela dockhuset är testat och godkänt enligt den europeiska leksakslagstiftningen. Där det bland annat testas så att produkten är säker för avsedd användning och lek. Testningen (EN71:3) innebär också att produkten uppfyller de gränsvärden för vilka halter tex tungmetaller den får avge. Produkten uppfyller också kraven som ställs i den så kallade REACH-förordningen, vilket innebär att den inte innehåller formaldehyd.

    Ha en fin dag!

    /Marcus
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs