Decupage varnish- glue till ljus?

Hejsan !
Undrar om decaupage vabish- glue lack är flamsäkert och kan användas till ljus ?
Mvh Therese

Kommentarer

  • Hej Therese,

    Tack för att du kontaktade oss!
    Nej, vi kan inte rekommendera 220563 Lim/Lacken för decoupage på ljus.
    Det bästa sättet att göra decoupage på ljus är istället att göra såhär: värm baksidan av en sked, håll pappersmotivet mot ljusets sida och för skedens baksida över motivet. Då smälter stearinet under motivet något, så att motivet fäster.
    Tänk på att aldrig lämna dekorerade ljus utan uppsyn, då pappret/servettmotivet är brännbart. Det säkraste är att endast ha dessa ljus som dekorationsljus som inte tänds.

    Önskar dig en fin dag!
    Ingela
    Product Development