Vilka block ska man ha till Promarekrs?

Jag undrar vilka Block ni rekommenderar till Promarkers? Gärna spiral A5.

Kommentarer

  • Hej Sofia!

    Tack för din fråga!
    Så kul att du är intresserad av alkoholbaserade markers, där även Promarkers ingår!
    Det som är viktigt för Marker block, är att färgen inte flyter ut i sidorna (bleedproof) och så litet som möjligt går igenom till baksidan och till nästa blad. På de flesta block går färgen till slut igenom till baksidan om man målar länge på samma ställe, därför är det bra att ha ett skyddspapper bakom sin teckning.
    Det finns en mängd block just för denna typ av markers. Marker block hittar du här
    T ex detta block , är tjockt och absolut ingen färg går igenom till baksidan. Man brukar hitta sin personliga favorit bland blocken, ytan känns bättre på ett block, vitheten känns bättre på ett annat block etc. Här får man prova sig fram.

    Lycka till med dina Promarkers ,och varmt välkommen tillbaka om du har ytterligare frågor!
    Ingela

    Product Development