Kan man använda ert bivax i hudvårdsprodukter?

Kan ert bivax som ni har under kategorin ljustillverkning användas i hudvårdsprodukter?

Kommentarer

  • Hej Tove,
    Tack för din fråga.
    Vi kan inte rekommendera detta, då inga av våra bivaxprodukter är godkända/testade utifrån kosmetiklagstiftningen.

    Vi kan bara rekommendera produkter till kosmetik som har genomgått de tester som behövs för att uppfylla europeisk lagstiftning. Bland annat måste en säkerhetsrapport göras. Det finns en helt egen reglering för kosmetik (EG 1223_2009) och de krav som finns på kosmetik i denna måste uppfyllas.

    Ha en fin dag!

    /Marcus

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs