Lim/lack till bildcollage som väggtapet?

Vill skapa en egen tapet på en köksvägg av fotografier/bilder ur böcker, som jag "klistrar" fast på väggen. Sen vill jag  "lasera" den med någon genomskinlig lasyr/lack så att det blir en avtorkningsbar vägg.
Finns det produkter hos er för att "klistra" och "lasera" foton/bilder på en plywoodskiva?

Kommentarer

  • Hej Vanda,

    Tack för din fråga!
    Det finns ett kombinerat lim/lack som heter Mod Podge : Mod Podge finns både med blank finish och med matt finish och går bra att använda till papper från böcker. Mod Podge tål även avtorkning.
    Så här gör du: Klipp ut motivet, pensla ett tunt lager på baksidan (med bred flat pensel). Lägg motivet på underlaget och släta ut det. Pappret kommer att släta ut sig när det har torkat om det skulle vara någon lite buckla kvar. Låt torka. Pensla sedan ett lager till över hela ytan. Penseln rengörs i vatten.

    Lycka till med väggen!
    Önskar dig en fin dag!
    Ingela
    Product Development