Bästa svarta pennan för att måla plast?

Hej, har en frukostbricka i, vad jag tror är, vit plast. Kan hända att den är målad i nån vit lackfärg, är osäker. Men i vilket fall så söker jag nu efter en svart penna att måla en stor mandala på brickan. Vilken rekommenderar ni? Den ska ju klara av att torkas av med jämna mellanrum utan att det svarta påverkas.
Vänliga hälsningar Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,
    Tack för din fråga
    Plast är ett svårt underlag att rita på. Det finns många olika typer av plast. Vi har ingen penna som klarar maskindisk eller handdisk någon längre tid.
    Penol 775 är den mest hållbara penna som vi har. Klarar avtorkning.
    Testa gärna först innan du gör hela mönstret.

    Lycka till med brickan!

    Ta hand om dig!

    Ingela
    Product Development
  • Hej!

    Tack för svar 🌷

    Det är en bricka som inte går att varken köra i diskmaskin eller handdiska. Men man vill ju ändå kunna torka av den efter att den använts. Så då borde väl den här pennan du rekommenderat fungera?

    Önskar dig en fin dag 💛🍀
  • Hej Maria,

    Ja, pennan är vattenfast, så den tål avtorkning.
    Rengör ytan först, så det inte är fettfläckar kvar, då minskar hållbarheten.

    Önskar dig också en fin dag!
    Ingela
    Product Development