Mitt barn målar med fingrarna, är det säkert?

Creative colors ready mix: 3åringen målar med fingrarna. Risker?

Kommentarer

  • Hej Gustaf,
    Tack för din fråga!
    De enda färger i Panduros sortiment som är testade och godkända för mer långvarig hudkontakt är vår fingerfärg som rekommenderas för barn från två år. Denna färg innehåller också ett bittermedel som gör att den inte smakar så gott, detta för att små barn inte ska lockas att äta färgen. Skulle barnet få i sig en mindre mängd är det inte heller någon fara.

    Creative colors ready mix är några av de snällaste färger vi har i sortimentet och de är inte klassificerad som farlig för hälsan. De är däremot inte testade enligt den standard som gäller för fingerfärg i EU. Det är ingen fara att barn får färgen på fingrar, så länge det tvättas av.

    Ha en fin dag!
    /Marcus
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs