Bäck till clear stamps

Jag försökte stämpla med bläck men det gick absolut inte. Det blev som pärlor på ytan och nu undrar jag vad det går att stämpla med. Vet att ni har en färdig dyna en kan köpa men jag undrar isf vad den innehåller.

Kommentarer

  • Hej Björn,

    Tack för ditt mejl.
    Vi har en svart stämpeldyna 510484, som tål färgläggning med vattenfärger, den är även syrafri.

    Och så har vi Versa Color stämpeldynor i olika färger, som också är syrafria. Men de är inte vattentåliga.

    Gällande innehållet hos bläcket i dynan så kan vi inte svara på detta, då producenten anser detta som en fabrikshemlighet. Det finns inget lagkrav att det ska finnas uppgifter om innehåll för kemiska produkter om de inte är faroklassificerade eller innehåller något som är hälso-, miljöfarligt. Det som gäller för kemiska produkter är att all information som du som konsument behöver veta för att kunna använda produkten på ett säkert vis, ska stå på produkten.

    Önskar dig en bra dag!
    Mvh Annika
    Product Development