Vilken färg kan jag använda för att måla om mina smycken?

Hej!  Jag vill "måla" mina stora oäkta orhängen med guldfärg, då de börjar se lite "silvriga" ut.
Är det art metal guldfärg jag ska köpa - och isåfall vilken nyans för att de ska se ut som "äkta" guld ?? Vill ogärna spraya dem ☺
Tacksam för svar,
Elaine

Kommentarer

  • Hej Elaine!

    Tack för din fråga. Smycken som säljs i EU måste uppfylla särskilda krav vad gäller kemiskt innehåll. Vi har tyvärr ingen färg som är testad och godkänd för långvarig hudkontakt och därmed de särskilda krav som gäller för smycken. Detta på grund av att färgerna inte är avsedda för detta ändamål. Därför kan vi tyvärr inte rekommendera någon färg till din tänkta användning.

    Ha en fin dag!
    /Ida

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs
  • Har ni någon typ av guldfärg som man kan måla om smycken med. Sprayfärg, vanlig färg, spelar ingen roll. Vad som helst för att få silver smycken att bli guldfärgade.
    Alma tajik
  • Hej Alma,
    Nej tyvärr är svaret detsamma här. Det gäller alla typer av färger vi har i vårt sortiment. Vi har inget vi kan rekommendera pga ovanstående orsak.

    Ha de fint!
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.