Är panduro acrylic vegansk?

Hej! Är ert märke Panduro Acrylic vegansk? Om inte, vilka färger är inte veganska?

Kommentarer

  • Hej Sanna,

    Samtliga olika färger i serien Panduro Acrylic är tillverkade helt utan animaliska produkter. Inga djurtester har skett av slutprodukterna.

    Det är ytterst ovanligt att man djurtestar färdiga färger, pennor, lim och lera.
    Våra kemiska produkter är inte djurtestade. Däremot kan de ingående kemikalierna i färgen blivit djurtestade någon gång i tiden eftersom det för kemikalier gäller lagstiftningar som faktiskt kräver att vissa djurtester utförs. Detta för att man ska kunna visa att kemikalien är dokumenterat säker för användning.

    Ha en fin dag!
    /Ida
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs