Är glitter brandfarligt om jag använder det på egenstöpta ljus?

Hejsan!
Jag skulle vilja dekorera mina egen stöpta ljus med glitter och undrar om det går att använda vanligt glitter eller om det är en brandfara 😀

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga. Vi har inget glitter som vi kan rekommendera till din tänkta användning eftersom vi inte kan garantera säkerheten. De färdiga ljus med glitter på som vi säljer har genomgått speciella tester för att säkerställa att ljusen brinner på ett kontrollerat och säkert sätt.

    När det gäller ljus är det alltid viktigt att tänka på brandsäkerhet och aldrig lämna ett tänt ljus utan uppsikt.

    Önskar dig en fin dag!
    /Ida
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs