Är era hobbylack brandsäkra?

Jag har gjort salt trolldeg och har fortast ljusstakar. Funderade då på om er hobbylack är ett bra alternativ till färg?
Är de brandsäkra?

Kommentarer

  • Hej Jenny,

    Det går utmärkt att måla trolldeg (saltdeg) med hobbylack. De kan med fördel därefter lackas med detta Lack till saltdeg. Det går inte att använda en vattenbaserad lack, då denna drar ut saltet i degen.

    Varken hobbylack eller detta skyddslack gör att ljusstakarna av trolldeg blir bandsäkra. Så precis som alltid ska ljus aldrig lämnas obevakade. Låt inte ljusen brinna hela vägen ned i ljusstakarna. Vill du göra ljusstakarna lite mer brandsäkra är det bästa att använda sig av ljuskoppar som extra skydd.

    Lycka till med ditt projekt!
    /Ida
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs