Penna till att rita på skor?

Hej, jag har ett par vita läder skor som jag tänkte rita på. Jag undrar om ni har något förslag på en bra svart penna man kan rita på läder med som sitter kvar.Här är en bild på skorna

Kommentarer

  • Hej Tyra,

    Tack för din fråga!
    Lite tips och råd ang att rita mönster på skinn/läder skor med en penna ( ej konstläder).
    Rengör skon noga före målningen, annars är det svårt för någon färg att fästa bra.
    Är det sprickor eller veck i lädret, så kommer även färgen att spricka just där.

    Posca pennor – Blir ett jämnt och snyggt resultat, lätt att måla med pennorna. Posca själva rekommenderar att använda en vattenbaserad spraylack som skydd ovanpå motivet, vi har t ex 371248, 200169-171. Posca täcker även på mörka skor.
    Penol 775 och Penol 777 finns i svart och fungerar också bra, behöver ej lackas.

    Lycka till med målningen!
    Jag önskar dig en fin dag!

    Ingela
    Product Development