Akrylfärg till skärbräda?

Hej! Jag ska måla på köksateralier i trä bland annat skärbrädor. Jag har massa akrylfärg redan och tänkte höra om det finns någon slag överlack som gör att det håller i diskmaskinen. Eller är det en ny slags färg som gäller?
Linnea

Kommentarer

  • Hej Linnea,
    Vi har tyvärr inga färger eller lacker som vi kan rekommendera för ytor som ska vara i direkt kontakt med mat. Färgen/lacken måste vara speciellt testat för detta ändamål.

    Ledsen att vi inte kunde hjälpa dig ytterligare!
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs