Lufttørkende leire

Finner ingen informasjon om hva leiren tåler etter tørking mer enn at den ikke holder vann. Jeg er mest intressert i hva den tåler av varme og evt. åpen flamme. Det handler ikke om langvarig kontakt med dette, bare kort tid og korte intervall.

Kommentarer

  • Hei!

    Takk for din mail. Den lufttørkende leiren tåler ikke å komme i kontakt med eller komme i nærheten av sterk varme eller åpen flamme.
    Man kan lage lysholdere for, eksempel et telys av leiren, men da skal man først sette inn en lysholder av metall som beskyttelse i leiren og flammen må aldri komme i kontakt med leiren.

    Ha en fin dag!
    Panduro