Hvilken lim skal man bruke for å lime blader/løv på Høstlykter?

Hei! Vi ska ha høstaktivitet og tenkte gjøre høstlykter - glassbokser med høsblader / løv limt på. Hva slags lim skulle dere anbefalle?
Panduro

Kommentarer

  • Hei Ebba,

    Takk for din henvendelse.
    Vi har noen ulike muligheter som man kan bruke::
    Om det er tørkede/pressede blader; 300001 kan du bruke Mod Podge blank, både for att lime fast bladene, og så for å lakke ovenpå bladet etterpå.
    Er det ferske blader kan man bruke vanlig hobbylim t ex: 820610 Kids Quick Glue. Sett en strikk rundt boksen mens limet tørker, så bladene/løvene sitter fast.

    Lykke til med din høsthobby!
    Ingela

    Panduro
  • Hej
    Jag vill laga glaslyktor till jul och lurer på vilken lim man ska bruka? lyktorna ska användas ute.
    Tack på förhand
    Mirian
  • Hei Mirian
    Det kommer jo litt an på tilstanden til bladene, og om lykten skal stå under tak eller ikke. Jeg hadde villet tørke bladene først og brukt denne Mod Podge outdoor både for å lime fast bladene og for å lakke ovenpå bladet etterpå.

    Lykke til med prosjektet dit.
    Grete
Dette innlegget er stengt for ytterligere kommentarer.