Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Har ni minskat typsnittet?

Varför har ni minskat typsnittet, inte bra? Svårt att läsa nu!!!!

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din feedback! Vi är medvetna om problemet och jobbar på att lösa det till nästa uppdatering av appen som kommer ut om 1-2 veckor. Håll ut!
    Niklas Fyrvald User researcher
  • Någonting har hänt med typsnittet som gör det mkt svårare att läsa än tidigare. Storleken eller / tjockleken ökats? Var åtminstone mycket behagligare innan..
  • Hej!

    Det rörde sig om en tillfällig bugg i en nyversion av appen som drabbade vissa läsare under en kortare period hösten 2018. Det går självklart fint att kontakta oss om det problemet, eller liknande, skulle uppstå igen!

    Vänliga hälsningar
    Helena Sällström, Omniredaktör
    Redaktion Omnis nyhetsredaktion
  • Hej, har Omni dynamisk text överralt o på alla märken o modeller? På mina bevakningar visa kronologiskt (tex iPad) har den inte fungerat på flera månader nu iaf o behöver ha lite större text för att skona ögonen. Artiklar överlappar tyvärr varandra och döljer andra artiklars rubriker dvs feeden har blivit svårläst. Sveper man nedåt o uppåt igen kan det bli något bättre ibland. Ganska trist fel eller bugg som inträffat, eftersom Omni är bäst o är väldigt svårt att klara sig utan.

    Mvh
  • Hej MK!

    Det låter inte bra att det blir svårläst och att artiklar överlappar. Har du uppdaterat till den senaste versionen av appen?

    Hälsningar
    Helena Sällström, Omni
    Redaktion Omnis nyhetsredaktion
  • Självklart. Har alltid uppdaterade enheter o senaste version. Det bör väl alla se till att göra innan man ens rapporterar in nåt problem. Hoppas ni löser problemet snart o att ni på Omni får en fin vinter!
  • Hej igen MK,

    Kvarstår problemet? Om du vill kan du ge mig lite mer info om hur du läser Omni så ska jag vidarebefordra ditt inlägg till vårt produktteam. De har just nu mycket på sitt bord, men då vet vi att frågan hamnar rätt åtminstone så kan de ta med sig den och se om det är något som har drabbat fler.

    • Rör problemet webb (ytterst sällan) eller app?
    • Om webb, vilken webläsare och vilken version av den?
    • Om app, vilken enhet har du? (iPhone, Samsung, etc)?
    • Om app, vilken version av operativsystemet (antingen iOS eller Android, kan man se i telefonens systeminställningar)?
    • Om app, vilken ”Bygg version” och ”Debug ID, kan man se längst ned i menyn i appen)?

    Hoppas att du också har en fin vinter!

    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Ja tyvärr kvarstår problemet. Trots Omnis app uppdatering efteråt jag skrev detta. Gör gärna det tack.

    Fråga 1 och 2, vi pratar ju om appen här i konversationen, eller hur? Använder sällan Omni på webb så vi skippar väl det om webb då.

    Fråga 3, beskrev ju ärendet och berättade då att jag har en Ipad. Förtydligar, det är en Ipad Air 2. Har även en Iphone Xs. Samt en Mac men irrelevant nu här. Dessa 2 enheter har +500 appar var och är en appnörd och använder appar till typ allt. Dessa 2 (3) enheter är som jag skrev tidigare (om du missade det?) ALLTID uppdaterade med senaste IOS versioner OCH appversioner på ALLA appar. Då kan ni själva lista ut vilka de allra senaste versioner på dessa är.

    Tack för det och ha en fin vecka!
    MK
  • Hej,

    Det borde fungera, vi har inte fått några liknande felrapporter från andra användare. Har du möjlighet att skicka en skärmdump som visar problemet?

    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.