Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Omladdad feed efter läst artikel

När man backar ur efter att ha läst en artikel så laddas nyhetsflödet ibland om, vilket leder till att man hamnar längst upp i flödet igen. Otroligt störande om man var en bit ner i flödet, så att man måste scrolla ner för att hitta var man var. Slutar oftast med att jag stänger appen av frustration.

Kommentarer

  • Hej Markus!

    Tack för din synpunkt! Jag känner inte igen problemet och så ska det ju inte vara. Har du möjlighet att skicka lite mer information om vilken mobil och version du använder?

    Vänligen
    Helena, Omni
    Redaktion Omnis nyhetsredaktion
  • Absolut! Har haft problemet så länge jag kan minnas.
    Telefon: OnePlus 3
    OS: Android 8.0.0
    "Skin": Oxygen OS 5.0.6
    Omni: 2.8.7
  • Samma problem! 
    OnePlus 6, Android 9.
  • Jag har samma problem idag 15/12. Artikeln öppnas inte som tidigare och man hamnar högst upp i flödet igen.
  • Hej!

    Tack för er info, allesammans. Jag vidarebefordrar problemet till vårt produktteam så får vi hoppas att de vet mer.

    Hälsningar
    Helena Sällström, Omniredaktör
    Redaktion Omnis nyhetsredaktion
  • När jag läst en artikel hamnar jag högst upp i nyhetsflödet. Känns repetativt och onödigt. Försöker också scrolla igenom, men det tar stopp efter kanske 50 % av tidningen.
    Idag är det den 14 Februari kl. 11:26
  • Hej!

    Stort tack för rapporten, jag ser att något inte stämmer och vi undersöker vad som har hänt.
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Samma problem för mig
    OnePlus 6
  • Hej!

    Bra med input. Det här är något vi har fått sporadiska rapporter om. Bara för att kontrollera att vi talar om samma sak här i tråden: Är det i appen som nyhetsflödet laddas om – eller när du läser Omni.se i webbläsare?

    Vänligen
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • För mig är det iallafall appen det gäller. Har inte provat i webbläsaren.
  • Jag skulle ha nytta av mer information av er som felrapporterar det här problemet.

    Ni som gör det framåt kan hjälpa oss utreda genom att svara på ett par frågor:

    • Rör problemet webb eller app?
    • Om webb, vilken webläsare och vilken version av den?
    • Om app, vilken enhet har du? (iPhone, Samsung, etc)?
    • Om app, vilken version av operativsystemet (iOS eller Android)?
    • Om app, vilken ”Bygg version” och ”Debug ID? (kan man se längst ned i menyn i appen, göra gärna en long press där det står Bygge/Debug och kopiera så får ni med extra mycket info som vi kan behöva)

    Slutligen, försök gärna ge en uppskattning av hur ofta ni drabbas av problemet. Är det alltid eller bara ibland?
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • • Rör problemet webb eller app?
    Apo

    • Om app, vilken enhet har du? (iPhone, Samsung, etc)?
    OnePlus 6
    • Om app, vilken version av operativsystemet (iOS eller Android)?
    Android
    • Om app, vilken ”Bygg version” och ”Debug ID? (kan man se längst ned i menyn i appen, göra gärna en long press där det står Bygge/Debug och kopiera så får ni med extra mycket info som vi kan behöva)
    Bygg Version 2.10.1.3242
    Debug ID: fHxMVxKXaVs
    RegId: fHxMVxKXaVs:APA91bF-1i05b6VE884Y4yPsPaS6xGZXfl2C6jfdYbBY7-Adgm3SSBlzOpC5HZSsrd9tpj67M7YHzcKSnvQwFWYnygScPaww78tir1sguw_vJ0YPOAKNqe0zPjxNH6znSY3JQK3I1KD9


    Slutligen, försök gärna ge en uppskattning av hur ofta ni drabbas av problemet. Är det alltid eller bara ibland?
    Nästan alltid
  • Tack, jag kommer att skicka vidare info till vårt tekniska team.
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Jag har samma problem. Alltid. Sony Z5
  • Hej Olle,

    Du får väldigt gärna också ge oss mer information (se mina instruktioner från 18 feb ovan) – på så vis hjälper du vårt tekniska team att undersöka problemet vidare.

    Vänligen
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Appen
    Sony z5
    Android

    Bygg Version 2.10.0.3208
    Debug ID: caLSJzueQjo

  • Tack för hjälpen!
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.