Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Nyhetsmixen fungerar inte efter mina inställningar

Hej! Nyhetsmixen för webbversion (desktop) fungerar ej. Trots att sport till exempel inte ska visas i inloggat läge, så visas det.

Kommentarer

  • Hej Alexander,

    Det låter märkligt. Vi får kika på saken! Jag tar frågan vidare.

    Vänligen
    Helena, Omni
    Redaktion Omnis nyhetsredaktion
  • Samma problem - och idag är det den 24 februari 2019. Jag struntar i Sveriges eventuella skidframgångar i VM - så skönt det skulle vara att kunna stänga av sporten. På riktig, alltid och för alltid! Sporten är som en sån där irriterande mygga som man inte klarar av att vifta bort.
    Helene
  • Hej Helene,

    Tack för ditt meddelande. Vi tittar på det. Stämmer det att problemet uppstår när du surfar på Omni.se, i webbläsare? Alltså inte i appen i telefonen.

    Hälsningar
    Helena, Omni
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Problemet finns både på webben och i appen (som jag har på paddan).
    Helene
  • Ok.

    Om du har möjlighet får du gärna hjälpa vårt tekniska team genom att ge oss mer information om hur du använder Omni.

    Vilken webläsare använder du och vilken version av den?
    Vilken app, vilken enhet har du? (iPhone, Samsung, etc)?
    När det gäller app, vilken version av operativsystemet (antingen iOS eller Android, kan man se i telefonens systeminställningar)?
    När det gäller app, vilken ”Bygg version” och ”Debug ID, kan man se längst ned i menyn i appen)?
    --
    Tack på förhand!

    (även andra i den här tråden som felrapporterar samma problem får jättegärna meddela oss enligt ovanstående)
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Hej - Firefox, ingen aning om version - hur ser man det?
    Iphone och Ipad
    IOS, senaste - de skickar updpateringar hela tiden.

    Jag hade nte appen på telefonen, bara i paddan (som jag inte är i närheten av just nu) så jag laddade ner omni-appen i telefonen, loggade in, kollade, och då verkade det funka. Så om jag laddar ner appen på paddan på nytt kanske det går?

    Men problemet kvarstår på datorn där jag läser omni på webben..
    I många år har jag drömt om en dagstidning utan sportsidor, så möjligheten att välja bort det är fanstastisk!

    Helene
  • Hej!

    Ja testa att ladda hem appen på nytt om det är så att problemet är kvar. På datorn vet vi om att det finns en bugg som drabbar vissa läsare och vi jobbar på att hitta en lösning. Tack för att du hörde av dig!
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Hej igen Helene,

    Vi felsöker just nu vad problemet med nyhetsmixen beror på. Inser att jag missade att förklara för dig hur du ser vilken version av Firefox du använder, det gör du via menyn när du har ett webbläsarfönster öppet: Här är en länk till instruktion.

    Om du har möjlighet att se efter vilken version du har så vore vi jättetacksamma, det kan hjälpa oss att komma vidare.

    Vänliga hälsningar,
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • här är den:

    Helene
  • Perfekt, Helene. Tack!

    Jag skulle vilja be dig om ytterligare en tjänst när du har tid och möjlighet och det är att ställa in samtliga kategorier i Omni på din dator på "Inget" (enligt bild nedan) Vad ser du på sajten då?

    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • detta:

    Helene
  • Stort tack för hjälpen. Jag återkommer om vi har några fler frågor. Förmedlar tills vidare infon till våra produktutvecklare.

    Ha en fin dag! 😀
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • En uppföljande fråga, Helene:

    Om du – efter att ha ställt alla kategorier på "Inget" enligt ovan – ändrar tillbaka till de inställningar som du egentligen vill ha, alltså där Sport är ställt på "Inget" men andra kategorier är återställda. Vad ser du då?
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.