Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Jag kan inte längre logga in.

Sedan i går är jag utloggad från Omni och får bara en blank sida ett par sekunder när jag vill logga in igen. Detta gäller både Chrome och Egde. På appen i min Android håller inloggningen.


Lars Willén Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Lars!
    Skulle du kunna prova att rensa cachen för sidan? Det spelar sannolikt ingen roll eftersom du provat i flera browsers men vi får börja nysta lite tänker jag.

    Återkom gärna om felet kvarstår!

    Mvh
    Martin Törnqvist
  • Nu funkar det igen. Cachen orensad. Detta har hänt förut, och då fick jag veta att ni hade gjort något ni kanske inte borde ha gjort :-)
    Lars Willén
  • Inloggningen har gått igenom efter några försök i ett par dagar, men nu är det omöjligt igen.
    Lars Willén
  • Mittåt. Det funkar igen efter rensning av cachen i bägger läsarna.
    Lars Willén
  • Hopplöst igen. Rensar cachen och kommer in på i bästa fall tjugonde försöket, efter cacherensning varje gång. I Edge verkar det fungera, men Chrome är tydligen utfruset från ert universum.

    Jag kan tillägga att jag tog bort diverse integritetsmjukvara som AdBlock och Ghostery utan att det hjälpte.

    Kan ni rekommendera en alternativ -och fungerande- tjänst?
    Lars Willén
  • Halva vitsen med Omni är borta i och med den borttagna inloggningsmöjligheten.
    Lars Willén
  • Hej Lars!
    Jag förstår din frustration, och såhär kan vi såklart inte ha det. Utvecklarna arbetar med det just i detta nu, så förhoppningsvis är det löst inom kort!

    Mvh
    Martin Törnqvist
  • Hej,

    Har samma problem som Lars. Mycket irriterande.

    Har ni hittat någon lösning?
    Jonas
  • "Lösningen" innebär för min del att jag tar upp sidan på en flik i mitt Chrome. Min emailadress blinkar till någon sekund, och sen är jag där igen. Emellertid:

    Låter jag sidan vara, eller vila, någon halvtimme eller så, så kan jag logga in. För det mesta håller inloggningen om jag stänger ner Chrome och till och med startar om datorn. Men det gäller att inte stänga fliken med Omni...
    Lars Willén
  • Hej Lars och Jonas.
    Det verkar ännu vara lite strul för en del användare, vilket gör det hela än mer problematiskt. Vi arbetar febrilt på att lösa det, håll ut!

    Mvh
    Martin Törnqvist
  • Kanske hjälp till felsökningen: Mitt Chrome har AdBlock, Ghostery och Disconnect, men det är likadant om jag avaktiverar dem. Använder jag Edge -som inte har något som helst tillägg- har jag samma problem. Min ISP är Telias ADSL.

    Det här med att radera cachen hjälpte alltså inte, och det här med att det verkar vara en tidsfaktor inblandad är lite gåtfullt.
    Lars Willén
  • Det såg bra ut ett par dar, men nu är jag där igen. Uppemot femtio inloggningsförsök misslyckades. Ombeds jag radera era cookies, så vill jag veta hur man gör detta från Omni och ingen annan (Inloggning funkar inte vare sig från Edge eller Chromes incognitofönster heller. Då är väl det här med cookies överspelat).
    Lars Willén
  • Hej Lars och Jonas! Problemet ska vara löst nu (se https://kundo.se/org/omni/d/problem-med-inloggning-j5h4/#c2609975)
    Andreas Hultgren Utvecklare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy