Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Jag får inga pushnotiser

Hej!

Jag får inga pushnotiser, trodde att det berodde på trött telefon. Har nu ny men det funkar ändå inte. Har provat att installera om appen. Vad göra?

Mvh
Hans

Kommentarer

  • Hej!

    Har du kollat i menyn för inställningar av "Pushnotiser" att du har pushnotiser aktiverade? (se screenshot) Ibland kan det vara så att man manuellt måste aktivera det när appen är nyinstallerad. Hoppas det löser ditt problem!

    Niklas Fyrvald User researcher
  • Jag har redan tittat där. Omni är inte ens med på listan.
    Mvh
    Hans
  • Hej!
    Detta är alltså inne i Omni-appen under fliken "Inställningar" --> "Pushnotiser", men det kanske var där du redan hade tittat?

     

    Niklas Fyrvald User researcher
  • Ok. Tack för hjälpen!
  • Hej,
    Jag har notiser påslaget i både telefonens inställningar och Omnis. Får trots detta inga notiser. Vad ska jag göra?
  • Hej Elin,

    Ibland kan det lösa sig med en ominstallering av appen. Har du testat det som ett första steg?

    Har du även uppdaterat till den senaste versionen av Omni?

    Hälsningar
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Hej!

    Jag har notiser påslaget både i appen och mobilen. Notiser tenderar att fungera i cirka 1 vecka sen slutar jag få dem. Behöver därför regelbundet ominstallera appen, för att det ska fungera en kort stund. Börjar tröttna, känns helt hopplöst. Vad beror detta på? 

     Mvh Hanna
  • Hej!

    Det låter inte bra, ge mig lite mer information så ska jag ta frågan vidare till vårt tekniska team.

    • Vilken enhet har du? (iPhone, Samsung, etc)?
    • Vilken version av operativsystemet (antingen iOS eller Android, kan man se i telefonens systeminställningar)?
    • Vilken ”Bygg version” och ”Debug ID" (kan man se längst ned i menyn i appen, under Inställningar)?

    Hälsningar,

    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Samma problem här. Får inga pushnotiser. Omni finns inte med i listan i Inställningar för att aktivera dessa. Har en iPhone 6s med iOS 12.2 Har provat ominstallera utan att det hjälper. Ovanligt med problem som detta med andra Appar!
  • Hej David,

    Kan du gå in under Inställningar och scrolla ner till Bygge/Debug ID – kopiera koden där (tryck gärna en longpress och ta kopia, så får du en längre kod).

    Tack på förhand,

    Helena, Omniredaktör
    Redaktion Omnis nyhetsredaktion
  • Bygge: 3991; OS Version 12.2 (Build 16E227); debug id: 4108842

    Jag har haft appen tidigare och avaktiverade då notiser. Kanske kan det påverka.
  • Hej David,

    Jättebra. Jag tar det vidare och återkommer om vi har några fler frågor.

    Hälsningar

    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Hej!

    Jag har också problem med mina pushnotiser. Jag har notiserna påslagna både i appen och i telefonens inställningar men får inte notiserna längre.

    Är det en bugg från er sida?

    Mvh Melina
  • Hej Melina,

    Vi utesluter inte att det finns en bugg från vår sida och har fått vissa signaler om att det kan vara så. Däremot har vi haft svårt att hitta vad det skulle röra sig om, och vi tar gärna emot mer information från dig.

    Toppen om du kan svara på några frågor:

    • Vilken enhet har du? (iPhone, Samsung, etc)?
    • Vilken version av operativsystemet (antingen iOS eller Android)
    • Om app, vilken ”Bygg version” och ”Debug ID, kan man se längst ned i menyn i appen under Inställningar)? Vad gäller den sista frågan är det bra om du gör en sk longpress när du kopierar Bygg version/Debug ID, så får du en längre kod – den vill vi gärna ha!

    Du kan skriva här eller mejla direkt till mig via min byline nedan.

    Tack för att du engagerar dig!

    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • För min del löste sig problemet. Gissar att det var en uppdatering som gjorde det.
  • Vad bra att höra att det fungerar igen, David!

    Ha en bra dag!
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Hej,

    Notiserna har aldrig funkat för mig och jag har det påslaget överallt..

    Har en iPhone X, med senaste iOS versionen.

    Bygge: 4052; OS Version 12.3.1 (Build 16F203); debug id: 2CB7983F-B55D-4849-9B1B-93096184452B; push id: db564916242a14ccc45fc7dc64fa18fe255901fa68b9050dcb8218ddfe6abe72
    Nordin
  • Hej!

    Tack för ditt meddelande. Jag tar det vidare och vi fortsätter att luska.

    Hälsningar
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.