Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Får inte push

När jag byter telefon så har jag ofta problem med att få pushnotiser. Jag har mest Android-telefoner och det är typ varannan gång som pushnotiser fungerar som dom ska. Har inga nu, hur får jag igång dom??

Kommentarer

  • Hejsan!
    Jag får be om ursäkt för sent svar.
    Hur ser dina inställningar i appen ut? Har du pushnotiser påslaget?

    Mvh

    Martin Törnqvist
  • Alex
  • Bump

    Alex
  • Hej igen Alex!
    Du är inte bortglömd, däremot verkar det vara lite bråkigt med pushnotiser för ett fåtal användare, så vi undersöker det och försöker komma fram till en lösning så snart som möjligt.
    Håll ut! smile

    Mvh

    Martin Törnqvist
  • Hallå!
    Hur ser det ut med detta nu, jag har haft detta problem länge nu. Får tyvärr aldrig notiser längre.
    Herman Rödström
  • Herman, jag löste det där tramset med ett litet handgrepp.

    1) Avinstallera Omni
    2) Slå tillfälligt av återläsning av i ställningar. Du hittar (förhoppningsvis) den inställningen i Backup & Restore -> ditt googlekonto -> Apps



    3) Installera Omni igen.
    4) Ställ tillbaka knappen i 2)

    Lycka till och berätta om det funkar!

    /@
    Alex
  • Tack för tipset Alex, det funkade utmärkt!
    Herman Rödström
  • Hej Alex och Herman!
    Det där var en intressant lösning! Det tackar jag för och det kan sannolikt vara till hjälp när vi felsöker varför det blir såhär från första början.
    Tack och trevlig helg!
    Martin Törnqvist
  • Hittar inte någon automatic restore på min telefon under apps. På min telefon ligger detta under backup&reset.

    Har nu testat detta, får se om det fungerar. Jag har dock tagit bort alla data tidigare, utan lycka, vilket antyder att det är kontoinformstionen som är problemet.

    Notabelt är också att felet uppenbarar sig när man byter telefon eller uppgraderar operativsystemet i telefonen, vilket ett antyder att data som sparas undan är beroende av versionen av OSet.
    Pacman42
  • Jag har nu testat tipset under ett dygn och det fungerar.

    Jag vet andra applikationer som haft liknande fel (exempelvis så drabbas Netflix ofta av detta hos mig), men då räcker det med att rensa cache och internminne. Det fungerade ju inte för mig här. Detta får mig att misstänka att det som ställer till det i konfigurationen också sparas undan till servern...

    Tack ändå, nu har jag en workaround, om än klumpig...
    Pacman42
  • Hej igen!
    Intressant att höra att det ändå fungerar.
    Som sagt, det är långt ifrån en optimal lösning men eftersom buggen i sig varit ganska svår att felsöka så är detta en bra bit på vägen och det kommer sannolikt hjälpa oss på vägen att ta fram en mer hållbar lösning som inte är klumpig.

    Jag kommer ta upp diskussionen med utvecklarna redan under morgondagen, så hoppas vi att detta snart är åtgärdat.

    Tack för all input!
    Mvh
    Martin Törnqvist

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy