Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Får inga pushnotiser

Hej!

Jag har bytt telefon och får inte längre några pushnotiser. Vad är fel?

Kommentarer

  • Hej!

    Om du bytt telefon och pushnotiserna inte längre fungerar kan du behöva radera Omni och installera appen på nytt. Vi känner till att vissa användare har drabbats av det här problemet och är ledsna för besväret!
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Hej,
    Jag har samma problem. Har bytt till ip 11 pro och får nu inga notiser. Har flertal gånger försökt med att radera appen och installera på nytt, men ingen förändring. Verkar vara en bugg hos er. Tråkigt!

  • Hej Diana,

    Tråkigt att det strular! Har du uppdaterat till den senaste versionen av appen? Vi har släppt en buggfix som ska lösa det här problemet.

    Hälsningar
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Hallå,
    Jag har samma problem som ovanstående, dock med en android. Jag har installerat om, uppdaterat och givetvis godkänt pushnotiser. Trots detta så får jag inga notiser. Jag har gått igenom telefonens inställningar vad beträffar energispar, dataspar och dyl, där allt är av. Problemet bör således ligga hos er, då jag får notiser av mina andra appar. 

    Mvh
  • Hej!

    Vilken enhet och version av operativsystemet har du? Samt vilken ”Bygg version” och ”Debug ID"? (Gå in under Mitt Konto och scrolla längst ner så står det där)

    Vänligen,
    Olivia Wikström
    Redaktion Omnis nyhetsredaktion
  • Hejsan Olivia och tack för ditt svar.
    Jag har en Samsung galaxy a40, android versuon 10.
    Bygg Version 2.13.4.4477
    Debug ID: 2306477


    Mvh
  • Tack för info! Då det är semestertider lämnar jag den vidare till ordinarie personal, de kan förhoppningsvis ge dig svar senare i augusti.

    Vänligen,
    Olivia
    Redaktion Omnis nyhetsredaktion
  • Jag får inte heller några notiser. Började en vecka sedan. Har notiser igång och har provat installera om appen.

    iPhone 7s Plus, Version 3.1.3, Bygge: 5473; OS Version 13.6 (Build 17G68); debug id: 2605754
  • Tack för info, Jonathan! Jag vidarebefordrar den till personal som är på semester i nuläget.

    /Olivia
    Redaktion Omnis nyhetsredaktion
  • Får inga Omnis notiser efter uppdatering. iPhone 11, iOS 14.4.2.
    Ominstallerad app till Bygge: 6384; OS Version 14.4.2 (Build 18D70); debug id: 10841758
  • Tack! Vi kollar upp, Joakim!
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Hej igen Joakim,

    Insåg att jag behöver en längre kod av dig, som du får genom att göra en sk longpress där det står DebugID/Bygge, du håller inne och kopierar, så får du en hel rad tecken. Vore toppen för våra utvecklare att veta.

    Ha en trevlig helg!
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör
  • Bygge: 6384; OS Version 14.4.2 (Build 18D70); debug id: 10841758; push id: 3e983ef11b2a5f92a081e736cb12b217c5ddb596b204b97422ae792c62095e33

    Enligt önskemål ovan. För info har notiserna kommit igång igen. Detta helt utan åtgärd från min sida.
  • Jag kan inte få igång pushnotiser heller. Har testat radera appen men det gjorde ingen skillnad.
  • Hej Joel!

    Beklagar att det strular. Vi har lite begränsade möjligheter att kolla närmare på det såhär inför jul men skicka mig lite mer uppgifter så ska jag se vad jag kan göra:

    • Vilken enhet har du? (iPhone, Samsung, etc)?
    • Vilken version av operativsystemet (kan man se i telefonens systeminställningar)?
    • Vilken ”Bygg version/Debug ID, kan man se längst ned i menyn i appen? Scrolla längst ner och håll inne och kopiera där det står Bygge, så får du en lång kod som du klistrar in här.

    Med vänlig hälsning,
    Helena Sällström Nyhets- och utvecklingsredaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.