Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Dubbel reklam

Hej, är det avsikligt mer reklam nu som inte ska vara gul och lätt att se utan bara ha en pyttetext med ordet annons?
Och ni borde verklig granska svenskt näringslivs annonser, det mesta av deras påstenden är ju rena lögner.
Men återigen, varför reklam var annan rad och sen bara hälften i gult?
Peter Hållbus Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Tack för att du hör av dig. De gula så kallade nativeannonserna är ett av våra vanligaste annonsformat och har samma storlek som nyhetsartiklarna, för att undvika sammanblandning är de därför gulmarkerade. De lite smalare Volvo-reklamerna som jag tror att du syftar på är en så kallad banner, och de är inte gula.

    Det är viktigt för oss att det är tydligt vad som är annonser och vad som är redaktionell text, och vi letar efter lösningar som upplevs som bra av såväl annonsörer som läsare. Det är möjligt att vi framöver får se över exakt hur vi utformar våra banners om återkopplingen vi får pekar på det.
    Tf ansvarig utgivare
  • Precis, volvo va den som inte stod ut som annons, för mig är i daxläget en banner då en dåligt utmärkt annons, varför kan ni inte bara låta alla former av annonser ha en gul bakgrund?
    Peter Hållbus
  • Hej!

    Vi tar med oss synpunkten.
    Tf ansvarig utgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy