Vilka dagar är tävlingarna i Kolmården 2019?

Hej, är första tävlingen på måndagen och sista på lördagen? Jag hittar inget program än, bara att det är från den 21:a till den 27:e, men tävlingarna brukar ju vara utspridda på 6 dagar, inte 7.

Kommentarer

  • Hej igen Sebastian!

    Från och med 2019 är tävlingsveckan förskjuten en dag, d.v.s. huvudtävlingen 5-dagars drar igång på måndagen vecka 30 och avslutas på lördagen vecka 30. På lördagen vecka 29 är träningsracet och på söndagen vecka 29 är invigningen och ungdomsstafetten.

    Varmt välkommen till O-Ringen!

    Mvh,
    Tomas
  • Tack så mycket!
  • Hej! Vilken dag är tävlingsfri på 5 dagars?Vilka dagar springer man om anmäler sig till 3 dagars?
  • Hej!

    Om du springer 3-dagars deltar du 25, 26, 27 juli. Onsdagen den 24 juli är tävlingsfri om du springer 5-dagars.

    Mvh,

    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Har ni en mer exakt tidsplan för mtbo? Tänker nu på starttider.
  • Hej!

    Starttiderna kommer att bero på hur många anmälda det blir - i vilket tidsintervall det blir kommer vi därför att återkomma till på hemsidan. Det kommer att vara lottade starttider etapp 1-4 och jaktstart etapp 5 om du inte väljer fri starttid och etappstart.

    Mvh,
    Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • OK, tack. Men har du någon aning om den sista dagen? Förmiddagen, halva dagen, eftermiddagen?

  • Hej!

    Eftersom vi inte vet hur stora klasserna blir så är det svårt att svara på. Planen är att lägga första start klockan 9 för etapp 5 men vi kan inte garantera något ännu.

    Mvh,
    Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Kommer starttiderna för de banorna med fri starttid och etappstart i  MTBO ligga i samma intervall som de med fast tid? Jag har en son som skall köra MTBO och för att vi skall lösa skjutsen, kan detta vara bra att veta så snart som möjligt. Själv springer jag vanlig OL.
  • Hej!

    Ja det är inom samma intervall.

    OL och MTBO har samma arena etapp 1,2, 4 och 5. MTBOs etapp 3 ligger på onsdagen och OL etapp 3 på torsdagen så den dagen skiljer det sig åt. Så att samåka och vara på samma plats trots olika grenar blir enklare i år.

    Mvh,
    Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hur ser trafik"prognosen" på E4 i norrgående riktning förbi Norrköping eftermiddag fredag den 26/7? Är på hemväg från semester då och funderar på om jag borde ta annan väg för att undvika "O-ringenfolket".
  • Hej Kjell!

    Det är svårt att veta men jag skulle inte tro att du märker av de så mycket mer än övriga trafikanter, vi också att de flesta kommer komma under lördag-söndag så fredagen bör vara ganska lugn vad det gäller O-Ringendeltagare. Sedan finns ju inga garantier för övriga trafikanter.

    Ha en fortsatt trevlig sommar!
  • Kan man köra träningsracet under hela lördagen eller är det en specifik tid?
  • Hej Emeli!

    Följande tider gäller:
    MTBO fri starttid kl 13.00-15.00
    OL fri starttid kl 15.30-18.00

    Du hittar mer information om träningsracet på den här sidan: http://oringen.se/213/kolmarden-2019/tavling/traning.html

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!