Starttider

Hej! När lägger ni upp starttiderna för årets O-Ringen?
/ undrar Petra

Kommentarer

  • Hej Petra!

    Starttiderna kommer att publiceras på www.oringenonline.se senast i slutet av nästa vecka (vecka 27).

    Mvh Tomas
  • Kan man redan nu se  när första start på jaktstarten går för respektive klass?
  • Nej, det blir publikt först i och med att programtidningen släpps. Det ska som tidigare meddelats ske i denna vecka (27) och preliminärt på onsdag 4 juli.
  • Hej,

    jag undrar när man kan börja hämta nummerlapparna.
  • Det kan du göra så fort deltagarservice öppnar, dvs onsdag 18 juli kl. 12.
  • I can see my start times at oringenonline, but not my class. When can I see is my class H50-1 or -2, so that I know when the chase start begins and that I can make a reservation to right ferry.
  • Hi Antti!

    The start times for the H50 classes are also found at live.oringenonline.se. The start times for the chasing start are found in the program magazine:
    http://oringen.se/download/18.436049db164548c4e9d7fb1c/1530622542218/Oringen%20Programtidning%202018.pdf
    You find the chasing start times among the facts pages in the end of the magazine. An English version will be published soon also at oringen.se

    Best regards,
  • Starttider för MTBO?
  • Hej,
    varför kan man inte se starttiden på etapp 5 i startlistan ?
    Möjligen med ett litet oartigt plus-tecken efter.

    Och varför kan man inte själv skriva ut nr-lappen ?
    Man skulle själv kunna lägga den i en plastficka och sedan kunde arrangören ta tex 10 kr för utskriven nr-lapp för de som önskar.
    Nr-lappen ska givetvis oxå innehålla starttid etapp5.
  • Starttiden för etapp 5 bestäms efter etapp 4 och trycks därför inte på nummerlappen. Missförstånden med första start på etapp 5 om det trycktes i förväg skulle vara för många. Att skriva ut nummerlappen själv är inte aktuellt då det är startbeviset.
  • Каково запланированное время начала для групп 5-го этапа в пятницу, 27 июля? Мы должны поймать паром из Стокгольма в 18:30
  • What is the planned start time for the groups for stage 5 on Friday 27 July? We must catch the ferry from Stockholm by 6:30 pm
  • Varför är startgrupperna inom klassen så olika stora? Det normala borde vara att de är så lika som möjligt. I min klass 31 st per grupp. Nu varierar det mellan 14 och 46 vilket gör att det blir väldigt olika startmellanrum. Inga löpare borde behöva starta med bara en minuts mellanrum men det förekommer på flera ställen.
  • Var vi kan se starttider i 21E klasser?
  • There is no last start time on Friday for classes with Chasing start, it depends on previous results. However, I think nobody will have to start after 13.30. For classes with free start time I think it's 13.30, which is the last allowed start time just like at all stages.

    Welcome to O-ringen!
  • Hej,

    Anledning till olika startgrupper är för att det är väldigt svårt att göra jämna startgrupper i alla klasser. Exempelvis så om man fördelar klubbarna mellan startgrupperna så att det blir jämnt i H21 kan det bli ojämnt i D60. Därför har vi valt att prioritera att klubbar från samma distrikt ska få starta ihop i så stor utsträckning som möjligt.

  • Hej,

    Startlistorna för samtliga löpare som anmält sig till elitklass kommer sent på lördag kväll.

    Varmt välkommen till Höga Kusten och O-Ringen 2018!

  • Hur sent kommer startlistorna för elitklasserna?? Man vill ju ga å sov nain gaang å!
  • När startar klassen D18-elit imorgon?
  • We know what in Friday will lottery start (Handicap), but why nobody don't know real start time for first runners by age groups???
    This info are a greate secret?
  • Hej
    Har ni någon prognos för hur sent på kvällen starttiderna för de som anmält sig till Elitklass kommer ut?
  • Vet ni något ungefärligt klockslag för när starttiderna för elitklasserna kommer publiceras.
    Tack på förhand!
  • När är första start för elitklasserna? Vi vill planera när vi bör stiga upp och göra oss i ordning! Väntar på starttiderna o tänkte att första start iallafall kan ge oss en hint kring hur vi lägger upp söndagen.
  • Hej!
    Jag tänkte gå och lägga mig snart och vill gärna veta starttider för min klass (H21E) innan jag går och lägger mig. När är "sent" på lördag kväll!? Kan ni i alla fall svara fort på när första start per elitklass är så man har något att förhålla sig till? Jag har diabetes och behöver planera mina måltider noga och vill väldigt gärna veta när det skulle passa bäst för mig att gå upp imorgon!
  • Katastrofalt dåligt av er
  • Hej,
    Tekniska problem bidrog till att startlistorna dröjde. O-Ringens medarbetare jobbade hårt under hela lördagskvällen för att åtgärda problemen. Vi ber verkligen om ursäkt för det inträffade och tackar för förståelsen.

    Nu har även startlistorna för etapp 2 publicerats.

    Vänliga hälsningar,
    Tina Selin