Parkeringsavgift mtbo

Hej!
Om man har tilläggstjänst parkering (verkar bara finnas för etapp 5), är det även för mtbo? Eller hur gör man för att betala parkering för mtbo?
Mvh
Helena holmberg

Kommentarer

  • Hej Helena!

    Kul att ni kommer till O-Ringen i sommar och deltar i MtbO!

    För MtbO och PreO finns det fri eller kommunal parkering vid arenorna. Undantaget etapp 1 för MtbO där arenan delas med OL och parkering behöver bokas enligt ovan för att kunna parkera där. All info om parkering finner ni här:
    http://oringen.se/213/hoga-kusten-2018/resa--bo/resa/transport--parkering.html

    Varmt välkomna till O-Ringen!
  • Parkeringsplatserna vid etapp 1 är slutsålda. Hur löser man det med sin MTB?
    Helena

  • Hej Helena!

    Ja detta är självklart lite olyckligt för er som ska delta i MtbO och gänget som har hand om parkeringarna vid sommarens O-Ringen tittar på möjligheter att vaska fram andra arenanära parkeringsplatser till etapp 1 och 2 (arena Domsjö) men just nu är läget tyvärr att de platserna är slut som sagt. Från satellitparkeringen till etapp 1 för MtbO och OL (arena Domsjö) är det 3,5 km. Från busstorget i city är det 4,5 km med cykel till etappen och från Svedjeholmens camping är det 2-3 km till etappen med cykel. Det är med andra ord inte så jättelångt att cykla till den etappen från dessa platser.
  • Hej!
    Tack för ditt svar. Det borde ju funka att cykla från satelitparkeringen då 😀
    Helena

  • Hej Igen Helena!

    Japp, se det som en fin uppvärmning inför loppet i så fall 😀 och håll gärna utkik på hemsidan om vi lyckas hitta fler parkeringsplatser närmare arenan som sagt.

    Varmt välkomna till O-Ringen!
  • Hej,

    denna info stämmer inte riktigt med informationen i Programtidningen under MTBO-delen:
    "PARKERING Parkering finns i direkt anslutning till alla arenor. Parkeringsbiljett köps via oringen.se eller vid Deltagarservice på O-Ringentorget. "
    Så vad gäller?
  • Hej Magnus,

    Bra att du uppmärksammade detta. Det svar du fick av Tomas tidigare är det som gäller. Parkeringsbiljetter såldes alltså enbart för etapp 1. Dessa är nu slutsålda och därmed kommer de ej finnas tillgängliga i Deltagarservice. För övriga etapper gäller kommunal parkering för MtbO och etapperna ligger alla inom bekvämt cykelavstånd från centrala Ö-vik och campingarna. Välkommen till O-Ringen 2018!

    Med vänlig hälsning,
    Sofia