Parkering bil

Finns parkering för bilar i närheten av tältplatserna eller skall jag parkera bilen någon annanstans

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Du skall ha bilen parkerad i din ruta, så tänkt på detta när du väljer tält/husvagn att det skall finnas plats för bilen också

    Välkommen till O-Ringen!

    Mvh,
    Tomas
  • Vad gäller för parkering om man ska bo på hårt underlag vid Himmelstalund?
    Mvh, Erik
  • Hej Erik! Det finns gott om parkeringsplatser vid Himmelstalund om det inte finns precis i anslutning till där du bor så det ska inte vara något problem!

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!
  • Hej! Vi ska dela husvagn med annan familj men vi kommer med egen bil. Kan vi parkera på samma plats som deras husvagn och bil eller behöver vi parkera någon annan stans? Vad gäller med "parkeringslapp"?
    Mvh
    Monica
  • Hej Monica!

    Vi rekommenderar att ni står på en annan parkering så ni har lite tomt utrymme i campingrutan. Det finns omkring 1000 parkeringsplatser på Himmelstalundsområdet så det ska nog lösa sig. Vi har en del kring säkerhet på campingen och det är främst av brandsäkerhetsskäl som vi inte rekommenderar att ha för mycket i rutan, du kan läsa mer om sånt på den här sidan om du vill kika: http://oringen.se/213/kolmarden-2019/resa--bo/boende/o-ringenstadens-camping/sakerhet-pa-campingen.html

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!
  • Kommer med husbil som åskådare vill parkera vid etapp 1-2 går det bra
  • Hej Bernt,

    om inte din husbil är väldigt stor tror jag att det ska fungera att parkera den på parkeringen för Grosvads-etapperna. I annat fall behöver jag kontrollera med parkeringsansvarig.
    Du har sett på hemsidan att det finns en Finspång Väst eller Finspång Öst beroende på varifrån man anländer. (Se länk nedan till köp av P-plats.)

    http://boka.oringen.se/sv/se-och-gora?filter=c%3D33694

    Välkommen till O-ringen Kolmården 2019