Centrala campingen i Örnsköldsvik

Kan man ha förtält på den centrala campingen i Örnsköldsvik oavsett underlag?
O-Ringen O-Ringen

Kommentarer

  • Ja, men då underlaget varierar mellan asfalt, grus och gräs på denna camping kommer vi att tillhandahålla virke så att förtält skall kunna sättas upp oavsett underlag.
  • Har jag förstått det rätt att den centrala campingen är helt full?
  • Hej Mia!

    Ja, den centrala campingen i Ö-vik är tyvärr helt fullbokad nu, men på Svedjeholmen finns det fortfarande platser kvar!
  • Om man har en campingplats centralt som man vill överlåta till någon annan, kan man göra det genom er så att den som tar över kan bo med sin klubb?
  • Hej Per!

    Ja, om du har hittat någon som vill överta din bokade campingplats kan du höra av dig till vår bokningsservice så kan de ändra vilken klubb campingrutan ska placeras med.

    Telefon: 08-409 06 408 Mail: oringen@nordictravel.se
    Måndag–fredag: 09.00–17.00, lunchstängt 12.00-13.00

    Med vänliga hälsningar.
  • Hei! Vi har en plass 9x9 på centrala campingen. Har forstått det som at denne plassen uansett blir grus/asfalt. Vi trenger derfor en plass for telt på central camping, dvs 9x4,5. Finnes det mulighet for å bytte fra 9x9 til 9x4,5 nå? Og vil 9x9- og 9x4,5-plasser fra samme klubb plasseres samme sted?

    Hilsen Anne-Lene
  • Hej Anna-Lene!

    Det finns tyvärr inga platser kvar på den centrala campingen. Det finns tältplatser 9*4,5 m kvar på satelitcampingen på Svedjeholmen och där placeras ni med de i er klubb som också valt den campingen oavsett storlek på campingruta om ni bokar in er där innan den 1 juni. Det kommer att gå skyttelbussar mellan campingarna och det tar bara några minuter.

    Hör av er till vår bokningsservice enligt ovan om ni önskar att boka om.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej,
    när jag anmälde mig och bokade tältplats var det bara för 1 person, nu hakar man o barn på. Behöver man justera bokningen?
  • Hej Hillevi!

    Så länge som det bara gäller att ni fyller på med fler personer i ert tält på redan bokad tältplats behöver ni inte justera bokningen.

    Varmt välkomna till O-Ringen!

    Mvh,
    Tomas
  • Hej, har bokat camping lö-lö centralt. Får man anlända tidigare om det snilleblixt aktuellt eller måste jag ändra bokningen?
  • Hej Annica!

    I och med att du bokat 7 nätter eller mer så kan du komma tidigare utan att ändra din bokning. Om din bokning hade varit kortare än 7 nätter hade bokningen behövts ändrats.

    Varmt välkommen till O-Ringen!

    Mvh,
    Tomas
  • Går det att berätta något mer om hur man förankrar förtält i marken om det är asfalt? Förstår inte riktigt vad trävirke gör för nytta? Något man bör förbereda och ta med sig? Verktyg?
  • Hej !
    Jag undrar när kan man se en kartskiss var man har sin husvagnsplats ? samt TC Arenakartor ? mvh thomas
  • Hej!
    Hur kan jag säkerställa att vår campingruta (utan el) på den centrala campingen är på gräs. Vi har endast tält med.
    Tack!
    Mvh Mia
  • Hej. Vi har boende på centrala campingen. Finns det möjlighet att tömma gråvatten från fasta tankar någonstans? Om man skulle behöva använda toan på hb,var kan man isåfall tömma den?
  • Hej Andreas, Thomas, Mia och Kent!

    På campingplatser i city med för hårt underlag för att kunna slå ner tältpinnar för förtältet kommer det att ligga rejält virke och spik som man istället kommer att kunna förankra sitt förtält i.
    OBS! Medtag egen hammare!

    Campingfördelningen och campingkarta kommer ut senast 11/7.

    Arenakartor hittar ni i O-Ringens programtidning som ni redan nu kan se i digital form på oringen.se via en nyhet på förstasidan.

    Mia, om ni har bokat en tältruta (9*4,5m) i city så har ni garanterat gräsunderlag.

    Kent, titta på campingkartan när den kommer ut om några dagar!

    Mvh,
    Tomas
  • Virket kan inte bara ligga löst på gruset/asfalten till tältlinorna utan måste förankras rejält i backen.
    Hur har ni löst detta?
  • Var finns campinglistorna?
    ANNA
  • Hej!

    Conny, våra campingplanerare har planerat detta länge så du kan vara trygg. Det finns också campingvärdar ute på de olika campingområdena som har tips och trix och best practice.

    Anna, den publiceras såsom tidigare annonserats imorgon, den 11 juli.

    Mvh,
    Tomas
  • Hej Tomas Ursäkta mig men enligt mig är den 11 juli idag. Mvh Anna
  • Hej Anna!

    Ja, ursäkta min förvirring Anna! 😀

    Jag fick just reda på att campingfördelningen tyvärr är lite försenad, men utlovas innan helgen:
    http://oringen.se/213/arsneutrala-sidor/om-oss/nyhetsarkiv/nyheter/2018-07-11-campingfordelning.html

    Vi ber självklart så mycket om ursäkt för detta dröjsmål och jobbar stenhårt för att lägga ut den så snart det går!

    Mvh,
    Tomas
  • Hej!
    Vi ska bo på U41-U47. Vad har vi för underlag? Det ser ut som gräs på kartan.
    Mvh Maria
  • Hej!
    Får man använda gasolkök på den centrala campingen?
    MVH
    Fredrik

  • Var hittar jag campingfördelningen, såg igår den på mobilen men hittar den inte via datorn när jag tänkte skriva ut den
  • Hej,

    Vi hyr ut vår husvagn till deltagare från annan ort som bokat lör-lör. När kan vi tidigadt ställa upp husvagenen åt dem?

    Vänliga hälsningar Jenny
  • Hej!
    När kan man se var man skall bo.  Jag hittar inget.
    Sven-Erik Persson
    Frosta 3
  • Länken där man ska kunna se campingfördelningen fungerar inte.
  • Hei,

    Får ikke linken til campingfordeling til å fungere. Hva er feil?
  • Hej!
    Vi ska bo på citycamping plats U41-49, det ser ut att vara gräsunderlag där. Stämmer detta?!
    Mvh
    Henrik
  • Hej Henrik,

    Det stämmer att U41-49 är på gräs.

    Med vänlig hälsning,
    Sofia
  • Hej
    Jag har anmält mej i sista stunden och undrar hur det är med husvagnsplatser ?
    Finns det nån som är ledig med el ?
  • Hej Hans-Erik,

    Vi har i dagsläget inga platser med el lediga tyvärr. Det finns ett gäng utan el på Svedjeholmens camping. Du bokar dem på plats i Ö-vik, Deltagarservice på O-Ringentorget som öppnar kl 12 på onsdag. Men om du vill att jag håller en till dig kan jag göra det.

    Med vänlig hälsning,
    Sofia Gyllenswärd
  • Hej
    Det vore bra om ni kan hålla en plats åt mej på Svedjeholmen för en husvagn
    Hur gör jag med betalningen och incheckningen ,kommer på lördag till lunch
    mvh
    Hans-Erik
  • Gasolgrill i förtält går det bra?
  • Hej Bernt,
    Nej, gasolgrill i förtält är inte tillåtet. Vi har fått tillstånd att anordna platser för tillagning av mat med medhavd stormkök. Det finns kartor på var dessa platser befinner sig i länken nedan.

    http://oringen.se/213/arsneutrala-sidor/om-oss/nyhetsarkiv/nyheter/2018-07-16-sa-kan-du-tillaga-mat-pa-campingen.html

    Vänliga hälsningar,
    Tina Selin
  • Hej
    Har ni fått rätt på var man skall bo!
    Mvh
    Sven-Erik Persson
    Frosta OK
  • Hej
    Fanns det nån husvagnsplats kvar i Svedjeholmen
  • Hej Sven-Erik,
    Campingfördelningen är färdig och finns tillgänglig via hemsidan.

    Vänliga hälsningar,
    Tina Selin
  • Hej Hans-Erik,
    I dagsläget finns det ett fåtal platser kvar som går att köpa på Deltagarservice från klockan 12:00 den 18/7. Det är först till kvarn som gäller så kom i tid.

    Vänlig hälsningar,
    Tina Selin
  • Hej

    Vi har campingplatser på område V, vid muséet, hur är det tänkt kring wc och disk?, det verkar vara en bra bit till närmsta wc-symbol..

    Med vänlig hälsning Pelle
  • Hej Per,

    Campare på V får använda toaletter och disk vid U alternativt X. En av de två duschfaciliteterna som får nyttjas i City finns också på Parkskolan vid X (den andra på Nolaskolan vid Z). Välkommen!

    Med vänlig hälsning,
    Sofia Gyllenswärd