Byta klass

Hur gör jag om jag vill byta klass?
O-Ringen O-Ringen

Kommentarer

  • Hej!

    Ändring av klass kan göras utan kostnad via O-Ringens bokningsservice utan kostnad fram till den 1 juni. Observera dock i de inklippta bokningsvillkoren nedan att mellanskillnad måste erläggas om man ändrar till en dyrare klass. Vår bokningsservice nås via:
    Telefon: +46 (0)8 – 409 06 408
    Epost: oringen@nordictravel.se
    Bokningsservice öppettider mån - fre helgfria dagar kl. 9 - 17

    Ur O-Ringens bokningsvillkor:
    ÄNDRING/AVBOKNING AV O-RINGEN AB:s PRODUKTER, TJÄNSTER OCH TILLÄGGSTJÄNSTER
    En bokning av O-Ringen AB:s produkter, tjänster och tilläggstjänster i samband med O-Ringen är aldrig återbetalningsbar.

    Ändringar och avbokningar kan göras fram tom 1 juni; antingen via Bokningsservice mot en servicekostnad på 110 kr eller i Bokningsportalen utan kostnad (om funktionaliteten att ändra i Bokningsportalen inte finns/fungerar så kan ändringen göras utan kostnad via Bokningsservice). Vid ändring/byte av produkt/tjänst, påkallad av deltagaren/Bokaren, där prisskillnad uppstår återbetalas ingen mellanskillnad, däremot ska mellanskillnaden erläggas om den nya produkten/tjänsten är dyrare. I de fall O-Ringen AB påkallat ändringen/bytet, exempelvis vid nedflyttning vid gallring till Elittouren, återbetalas mellanskillnaden mellan bokad produkt/tjänst och tilldelad produkt/tjänst. Detta under förutsättning att deltagaren/Bokaren har givit O-Ringen AB fullständig återbetalnings-information senast den 31 juli innevarande år. Oavsett vem som har påkallat bytet/ändringen så är det priset vid ändringstillfället som gäller för den nya produkten/tjänsten. Ändringsavgift tas inte ut i de fall O-Ringen AB påkallat ändringen/bytet. Efter 1 juni kostar alla ändringar som påkallats av deltagaren/Bokaren (via Bokningsservice, i Bokningsportalen eller på plats under O-Ringen via Deltagarservice) 110 kr. Ändringsavgiften på 110 kr gäller per bokning oavsett om flera ändringar görs (för en enskild deltagare eller flera deltagare) vid det aktuella tillfället. Notera att Bokningsportalen inte registrerar vilken typ av ändringar som görs, varvid en ändringsavgift läggs på även om Bokaren bara utökar bokningen med en ny deltagare (och inte ändrar befintliga deltagares information). Du kan undvika en ändringsavgift i dessa fall genom att skapa en ny bokning för nya deltagare.
  • Hej!

    Tyvärr finns inte den funktionaliteten än (den är under utveckling) så tillsvidare hänvisar vi er till vår bokningsservice, så hjälper de gärna till med klassbyte:
    Telefon: +46 (0)8 – 409 06 408
    Epost: oringen@nordictravel.se
    Bokningsservice öppettider Mån - Fre kl. 9 - 17

    OBS, det tidigare svaret om vad som gäller kring klassbyten är uppdaterat ovan.

    Välkommen till O-Ringen!
  • Du kan byta klass så länge som det går att anmäla sig. Det går att byta mellan tävlingar/grenar.
  • Hej Jonas!
    Det är ändringsavgift för alla klassbyten efter den 1 juni.
  • Hej Anna,
    Om du byter klass nu, kan du hamna i vilken startgrupp som helst, d.v.s. tappar du garantin på att du blir klubblottad.

    Vänliga hälsningar,
    Tina Selin
  • Hej!
    Jag vill helst springa tävlingsklass men är lite skadebenägen numera. Om jag anmäler mig i H 60 nu och sen åker på någon skada under sommaren kan jag då byta till mtbo H60 istället?

    Jag tänker resa med egen bil från Katrineholm till etapperna. Hur löser man det smidigast under etapperna vid Yxbacken?
  • Hej Håkan!

    Vi håller såklart tummarna för att du inte går och skadar dig! Skulle det ändå hända så är det möjligt fram till dagen före tävlingen att ändra till MTBO istället men gör det gärna så snart du vet så är chansen större att du lottas i anslutning till klubben. Ändringar kostar 110kr efter 1 juni. Du hittar specifika tider för sista ändring och liknande i våra bokningsvillkor:https://nordictravel.se/o-ringen-bokningsvillkor/

    För MTBO så erbjuds parkeringsplatser vid arena Yxbacken. Dessa förbokar du i samband med din bokning via oringen.se. För vanlig OL är det satellitparkering på Bråvalla eller vid O-Ringenstaden och etappbuss som gäller ut till arenan, du hittar mer information kring resor till och från etapperna på den här sidan: http://oringen.se/213/kolmarden-2019/resa--bo/resa-till-arenorna.html

    Hör av dig om det är något annat du undrar över!

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!

  • Hej!
    Jag har anmält mig till Etappstart, etapp 1. Jag undrar nu om jag kan 'flytta' min anmälan till samma Etappstart, men etapp 2 i stället för etapp 1 ?

    Med vänlig hälsning / Karin
  • Hej Karin!

    Det går bra, skicka ett mail med dina uppgifter direkt till vår bokningsservice så gör de den ändringen åt dig! De nås på oringen@nordictravel.se. Det går också bra att ringa på 08 409 06 408. Om du gör det senast imorgon 1 juni så är ändringen gratis, därefter utgår en administrativ ändringsavgift på 110kr.

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården i sommar!
  • Hej!
    Har anmält mig i god tid i klass H75 men p.g.a försämrat hälsotillstånd önskar jag
    ändra detta till H75 Kort.
    Kostnaden är ju 110 kr men hur gör jag rent tekniskt?
    Hittar ingen funktion för detta!
    Mvh
    Björn Linnersjö
    OK Orion (med över 52 genomförda 5-dagars)
  • Hej Björn!
    Så tråkigt att ditt hälsotillstånd försämrats, jag hoppas att du piggar på dig!
    Vi har ingen funktion för att göra ändringar själv (än) så skicka ett mail till oringen@nordictravel.se eller ring på 08-409 06 408 så hjälper de dig med din ändring, ha gärna ditt bokningsnr tillgängligt.

    Hör av dig om du skulle ha någon annan fråga annars passar jag på att önska dig varmt välkommen till ditt 53:e O-Ringen, den här sommaren i Kolmården! Så håller vi tummarna för ännu fler framöver 😀
  • Tack Jessica fför snabbt svar! Skall fixa detta i morgon!

  • Det låter bra det Björn, varmt välkommen i sommar!
  • Hej! Hur sent kan jag byta klass?

    Jag är huvudskadad och ska eventuellt inte springa alls (då behöver jag inte lägga pengar på att byta klass!) men om jag repar mig så är det aktuellt att byta till kortklass. Hur sent kan ni ordna ett byte?
  • Hej Mats!

    Du hittar de senaste tiderna bland våra bokningsvillkor: https://nordictravel.se/o-ringen-bokningsvillkor/

    Hoppas skadan läker i god tid så vi får hälsa dig varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!
  • Hej!

    Jag är ensam från min klubb i H50 Kort och funderar därför på att byta till H45 Kort där vi har många från klubben (OK Tyr), alla i H45 Kort-2. Är jag garanterad att hamna där också eller riskerar jag att hamna i H45 Kort-1?

    Vänliga hälsningar

    Anders
  • Hej Anders, det bör vi kunna ordna åt dig! Ska vi göra ändringen för dig, kostar 110kr?

    Hälsningar
    Jessica
  • Ja, det blir jättebra det.
  • Nu kommer ny bokningsbekräftelse och i dagarna ser vi över så du hamnar med resten av klubben!

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården Anders!
  • Hej
    Min MMS  er tilmeldt H50, men brækkede en knogle i sin  hånd for 1 vecka siden. Han vil gerne byta klass fra h50 til h45ak. Hur gør vi
  • Hej Lars!

    Så tråkigt att höra att han är skadad men det går såklart bra att byta! Skicka ett Mail med ändringen till vår bokningsservice oringen@nordictravel.se så hjälper de dig med ändringen! Det går också bra att ringa på 0046-(0)8 409 06 408. Ange gärna bokningsnummer.

    Varmt välkomna till O-Ringen Kolmården!
  • Hej!

    Rättar ni till min klass så jag hamnar i H45 Kort-2 med övriga från klubben? Än så länge är jag placerad i H45 Kort-1.

    Vänliga hälsningar

    Anders
  • Hej Anders!

    Oroa dig inte, vi har koll på dig och ändring sker nu i veckan!

    Vänliga hälsningar
    Jessica
  • 👍🏻
  • Hej!

    Nu har jag blivit placerad i H21 Kort-2, visserligen spännande men inte vad jag tänkt. Byter ni till H45 Kort-2?

    Vänliga hälsningar

    Anders
  • Låter som att det blev fort och fel, vi ser över och ser till att rätta! Jag är ledsen att det dröjt lite att få det rätt Anders och hoppas att du har överseende med oss! Ändringen görs inom närmsta dagarna!

    Hälsningar
    Jessica
  • Hej
    Vi har missat att vår dotter på denna tävling kan tävla i D13 (och inte i D14). Går det att ändra klass?
  • Hej,

    Ja det går bra att byta klass på Deltagarservice fram till 20.59 idag. Det tillkommer en ändringsavgift på 110 SEK.

    Varmt välkommen att uppleva äventyret i Kolmården!

    Vänliga hälsningar,
    Louise
  • Hej, kan man byta från tävlingsklass OL till tävlingsklass MTBO eller etappstart utan kostnad före 1 juni på o-ringen 2020?
  • Hej Marcus!

    Hör av dig med bokningsnr till vår bokningsservice så hjälper de dig med det! Du når de på oringen@nordictravel.se eller 08-409 06 408.

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!