Boende 2019

Var hittar jag uthyrning av privatboende? Jag vill hyra och inte hyra ut.

Kommentarer

  • Hej Lars,

    Vad roligt att du är intresserad av att delta på O-Ringen Kolmården 2019! Du hittar privata boenden i vår bokningsportal:

    http://boka.oringen.se/sv/stugor/detaillist?search=p%3D2%3Bc%3D33690%3Bcea%3D20190720%3Bcmca%3DFalse&filter=spid%3Dsp-1&sorting=pa

    Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar!

    Önskar dig en trevlig kväll!

    Mvh,
    Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hejsan.
    Om man planerar bo i en husvagn på 10 dagar fins der behov för dump station för Chem- Toa og köks vatten, och også tilgang til rent vatten.
    Find det, og hvor långt från campingplatsen.

    Venligst jes steen.
  • Hej Jes!

    Ja det finns latrintömningsstationer och köksvatten tillgängligt vid de hygienstationer som finns utspridda över campingen. Där finns även vattenspolade toaletter, diskställ och sopstation. Dessa stationer är c:a 0-300 meter från respektive husvagn.

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården 2019!

    Mvh,
    Tomas
  • När jag försöker boka camping så kommer det inte upp camping ruter att välja utan det kommer endast upp antal rum jag vill boka.
  • Hej Michael!

    Du kan bortse från att det står rum, det som syftas på är campingrutor. Tyvärr kan inte bokningssystemet anpassa den benämning baserat på produkttypen (campingruta).

    Hör gärna av dig till vår bokningsservice vid eventuella frågor och funderingar kring bokning.

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården 2019!

    Mvh,
    Tomas
  • Hej!
    Försöker boka campingruta med el men det alternativet finns inte..är det redan slut på elplatser?

    Med vänlig hälsning Lena
  • Hej,

    Jag får inte upp campingplats med el som alternativ när jag bookar. Är el-plasterna redan slut?

    Mvh

    Johan
  • Ser att el-platserna är slut redan nu. Kommer ni att ordna fler?
  • Hej,
    När jag försöker boka campingplats får jag inte upp nåt alternativ med el. Väljer man det i ett senare steg eller?
    Mvh Annika
  • Hej Lena, Johan, Kristina och Annika!

    Ja de 650 el-platser vi hade lagt ut blev fullbokade igår, men i morse släpptes ytterligare 50 och några av dessa finns fortfarande kvar så om du skyndar er att boka så finns fortfarande chansen att få en el-plats, men de tar slut under dagen idag. Dessa är de sista som kommer att läggas ut utifrån de förutsättningar vi har nu.

    Varmt välkomna att uppleva en fantastisk orientering och ett härligt semesteräventyr i samband med O-Ringen Kolmården 2019 i sommar!

    Mvh,
    Tomas
  • Hej!
    Jag vill bo på campingen 21-28 juli men kan bara boka från den 18:e?
    Varför då? Måste jag betala för tre nätter som jag inte kommer att vara där?
    O-Rimligt väl? Är det fel på bokningssidan?
    Vänliga hälsningar
    David
  • Jag hoppas ni kan skaka fram fler elplatser. Att nu idag, innan ens första anmälningsstoppet, inte kunna boka med elplats som övriga klubbmedlemmar gjort är riktigt tråkigt. Kommer ni att ha en kölista för oss som vill ha elplats?
  • Hej!
    Var tyvärr för sen med anmälan, så blev utan el-plats. Men det lämnas en liten öppning i detta citat från ovan:  "Dessa är de sista som kommer att läggas ut utifrån de förutsättningar vi har nu".
    Kan en ställa sig i kö till avbokade eller ev nya el-platser?
    Eller... Hur får en reda på att det ev finns el-platser igen?
  • Hej! Har förstått att O-ringen önskar husvagnar till tävlingarna. Hur gör jag för att kunna hyra ut de jag har (2st). Placering, uppmontering, prissättning, avtal etc

  • Hej! Kan hyra ut 2 st husvagnar. Vart vänder jag mig?
  • Hej!

    David: Det är samma pris på campingruta oavsett hur många dagar du väljer att bo där om du bokar hela veckan, så har det alltid varit. Det finns ett alternativ att boka "halv" vecka också.

    Jonas och Johanna: Vi vill inget hellre än det du vill, men det är en teknisk omöjlighet tyvärr utifrån den spänningsmatning som finns i området och vi är inte ett evenemang som kan stå bakom att ha 14 enorma dieselgeneratorcontainrar som står att puttrar på O-Ringens camping för att lösa "el till alla". Tyvärr har vi inte möjlighet att administrera en "reservlista" utan hänvisar till forum såsom t.ex. orienterare.nu
    http://oringen.se/213/arsneutrala-sidor/om-oss/nyhetsarkiv/nyheter/2018-10-29-elplatserna-slutsalda--varfor-kan-ni-inte-fixa-fler.html

    Björn: Vad roligt att höra, det får du gärna göra! Husvagnar är mycket uppskattat och populärt att hyra på plats. Instruktioner om hur du hyr ur finner du här:
    http://oringen.se/213/kolmarden-2019/resa--bo/boende/hyr-ut-ditt-boende.html
    Har du frågor går det jättebra också att ringa vår bokningsservice:
    Telefon: +46 (0)8 – 409 06 408
    Epost: oringen@nordictravel.se
    Bokningsservice öppettider Mån - Fre kl. 9 - 17

    Tack för att ni bidrar till att skapa folkfesten O-Ringen Kolmården 2019!

    Med vänliga hälsningar och önskan om en trevlig helg,
    Tomas
  • Hej! Vi har sedan tidigare bokat elplatser och försöker nu hitta 2 husvagnar. Det hade underlättat om vi slapp sitta och leta genom alla sidorna med stugor varje dag för att hitta några få husvagnar. Det verkar också som de husvagnar som ligger ute redan är bokade - kan ni inte ta bort dem från listan?

    Hälsningar
    Gudrun
  • Har ev boende för uthyrning ca 4,5 mil. Är det för långt?
  • Hej Gudrun,
    Tips är att prova att skriva "husvagn" i sökfönstret i bokningsfunktionen så kommer husvagnar fram. Har du något konkret exempel på objekt som ligger kvar trots uthyrning får du gärna ange dem så ska vi se till att de tas bort.
    Varje år är det så att de flesta ortsbor, trots uppvaktning under hösten, inte börjar tänka på uthyrning av vagnar förrän de under våren börjar tänka på sin egen semester, då brukar vi alltid få in flertalet husvagnar. Så håll utkik på oringen.se och sök också i andra kanaler!

    Hej Ulla,
    Vi har flera andra privatpersoner som lagt ut boenden som ligger 4-5 mil från Norrköping. Det geografiska avståndet är bara en av flera olika parametrar för attraktivitet, andra är storlek, skick på bostad, läge i förhållande till vatten/natur/affär etc. Precis som gemene man har våra deltagare olika preferenser kring boende. Lycka till!

    Med vänlig hälsning
    Sofia
  • Vi har bokat boende på Himmelstalundsområdet. Finns det rum där man får ha med sig djur?
  • Hej Lars,
    Nej, vi måste hålla rummen djurfria enligt hyresvärdens instruktioner.
    Med vänlig hälsning,
    Sofia
  • Boende alternativ idag för en person?
  • Hej Bertil,

    Ett tips kan vara att kika på vår sida för vandrarhem, B&B och hotell: http://boka.oringen.se/sv/hotell-stugby-b-b-mm

    Med vänlig hälsning,
    Sofia
  • Hej! Söker skötsamma människor som vill hyra vårt hus.

    Vi har en stor villa i utkanten av Norrköping minst 6 bäddar kan fixa 2 till om det behövs.
    2 våningshus så ni kan bo 2 familjer om ni vill.
    och med nöjlighet till 2 husvagnar på vår parkering ( villaområde)elmöjlighet. Ingen tömning av latrin!
    Allt finns : sängkläder, handdukar , tvättmaskin ( tvättmedel) porslin mm
    Stor Pool ( dock regler) stor trädgård.
    Nära ut på E4 /området ingelstad

    Min fråga är hur mkt man räknar för att ha 2husvagnar på sin uppfart/garageplats
    El mm?!

  • Hej
    Vad kostar det att lägga it sitt boende hos er?

  • Hej Jessica,

    Att lägga ut sitt boende för uthyrning är kostnadsfritt och du anger vid registrering vad du vill ha betalt för din uthyrning. På det pris du anger läggs sedan serviceavgift och administrationsavgift som hyrestagaren betalar vilket täcker försäkring och support till hyrestagaren.
    Läs mer här om uthyrning av ditt boende:
    http://oringen.se/213/kolmarden-2019/resa--bo/hyr-ut-ditt-boende.html

    Med vänlig hälsning,
    Sofia
  • Hej!
    Har bokat camping. Om möjligt vill vi bo i närheten av Gullevi Svenson o Roland Karlsson Ronneby OK (utan el) . Vi hör ju annars till Småland.
  • Hej Monica,

    Vid campingfördelningen läggs alla platser från samma klubb (och samma kategori av el/utan el) bredvid varandra och därefter håller vi ihop distrikt. Ni får alltså välja om ni helst vill stå med resten från er egen klubb eller om ni helst vill stå med Gullevi och Roland. Om ni väljer det sistnämnda så går det bra att ändra er placering så att ni står med Ronneby OK istället. Ni ringer då vår support på 08 – 409 06 408 så hjälper dom er. Välkomna till O-Ringen!

    Med vänlig hälsning,
    Sofia