Vilka försäkringar har jag som medlem i Naturvetarna?

Hej! Jag vill gärna veta vilka försäkringar som ingår i mitt medlemskap. Har jag någon olycksfallsförsäkring?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga. Som medlem i Naturvetarna ingår följande försäkringar:

    • En inkomstförsäkring som kompletterar a-kassan om du skulle bli ofrivilligt arbetslös. Du måste även vara medlem i och beviljas ersättning från Akademikernas a-kassa för att få ersättning. Läs mer om villkoren för inkomstförsäkringen här.

    • Som ny yrkesverksam medlem får du fyra försäkringar kostnadsfritt i tre månader: livförsäkring, olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring och
      trygghetskapitalförsäkring via Akademikerförsäkring. Efter tre månader väljer du om vill betala för försäkringarna och fortsätta med dem.

    • Som ny studerandemedlem får du som är under 45 år, en gratis olycksfallsförsäkring och tillgång till samtalsstöd över telefon med psykolog, jurist och ekonom under hela din studietid, via Akademikerförsäkring.

    Som medlem i Naturvetarna kan du förlänga eller utöka ditt försäkringsskydd förmånligt hos Akademikerförsäkring. De erbjuder även förmånliga försäkringar till företagare.

    Vänliga hälsningar
    (Uppdaterad )
  • Hej,
    jag har just blivit medlem i Naturvetarna. Jag vill ha en barnförsäkring som gäller redan nu, men vad jag kan se ingår det inte i de försäkringar jag får gratis i tre månader. Kan jag teckna en barnförsäkring separat redan nu?
    Maria
  • Hej!
    Barnförsäkring ingår inte i ditt medlemskap i Naturvetarna, men du kan teckna en via vår försäkringsförmedlare Akademikerförsäkring förmånligt.
    Läs mer om försäkringar för dig som är medlem här.

    Vänliga hälsningar
    Johanna
  • Jag pratade med någon hos er som sa att vi hade någon försäkring genom Folksam, stämmer det?
    Peter
  • Hej!
    Det är vår Inkomstförsäkring som hanteras av Folksam. Den ingår i ditt medlemskap i Naturvetarna, men du måste också vara med i Akademikernas a-kassa för att omfattas av den.
    Läs mer om Inkomstförsäkringen här.
    Vänliga hälsningar
    Johanna