Dyra muggar

Om man går in på pricerunner väljer man ju lätt Torebrinks muminmuggar 140 kr eller företag 112kr ni borde sänka priserna om ni vill att folk ska handla här och att sälja sk vintagemuggar som är använda tycker jag är tveksamt 900kr för en begagnad mugg

Nina Isaksson

Kommentarer

  • Hej Nina,

    Tack för din kommentar.

    Du har rätt i att Torebrings har ett lägre styckpris än vi. Det är dock inte helt rätt att jämföra våra priser rakt av. Torebrings är en grossist som jobbar främst mot företag med större leveranser, medan vi nästintill uteslutande har privatkunder och mindre beställningar. Därför har vi en mycket lägre fraktkostnad, 39kr istället för 118kr hos Torebrings om man beställer en mugg. För privatpersoner är vi alltså ändå billigare i de flesta fall och vi ligger en bit under rekommenderat pris från tillverkaren.

    Angående vintage-muggarna är syftet inte egentligen att tjäna pengar på dessa, utan det är mest en kul grej att kunna så stort utbud av muminmuggar som möjligt, även de som inte tillverkas längre. Vi har ytterst få av dessa muggar och de är mycket jobb och dyrt att få tag på dem. Därför måste vi ta höga priser för dem, men det är som sagt mest en rolig service och inte något vi tjänar några pengar på.

    Mvh,
    Anton

    Muminmuggar.se
  • Hej Anton
    Det pris ni tar för era mumin-muggar är ju detsamma som i affären och där är det inget fraktpris alls. Det här med vintage-muggarna : de muggar som ni kallar vintage är ju inte mer än högst något år sen de togs ur tillverkningen jag tycker inte man ska lura sina kanske allt för godtrogna kunder.

    M V H Nina

    NinaIsaksson
  • Hej Nina,

    De flesta butiker tar över 169kr för sina muminmuggar, Arabia har dessutom höjt sina rekommendationspriser, så priserna kommer dessutom troligtvis att stiga en del framöver.

    Det stämmer att vintage-muggarna i många fall inte är så gamla, anledningen till att vi kallar dem för vintage är, som du säger, att de inte produceras längre. Men vi ska se över prissättningen av dessa.

    Mvh,
    Anton

    Muminmuggar.se
  • Hej Anton,
    Det är ju en muminhype nu så ni gör förmodligen rätt som tar överpriser på era muggar men man tjänar fortfarande en slant om man tex köper tio muggar på Torebrings. Det var ju bra att du talade om att priserna kommer att stiga då kommer jag att passa på att bunkra upp mig på muminmuggar från Torebrings. Sen kan jag kanske sälja eventuella "vintage" muggar till er i framtiden.

    M V H Nina

    NinaIsaksson
  • Hej!
    Jag har handlat på denna sidan och varit väldigt nöjd med den personliga servic jag fått. Exempelvis uppstod ett misstag vilket resulterade i att min beställning inte gick igenom, varpå jag personligen blev kontaktad av Anton. Jag tycker att det är tråkigt att du Nina har en sådan aggressiv inställning till unga människor som försöker bedriva en verksamhet. Valet är ditt, om du inte vill handla på denna sida eller anser att det är att lura sina kunder att sälja begangnade muggar kan du ju avstå från att köpa sådana.

    Sara Mariscal
  • Hej Sara, Du har stavat servic fel. Fakta i målet är : Torebrings muminmugg 140 kr Antons muminmugg 169kr Välj själv.

    Nina Isaksson
  • jag hoppas ni förstår att det är "olagligt" att bilda kartell (dvs alla tar samma pris för samma produkt)
    men prissättningen väljer säljaren själv och ALLA företag har olika mkt kostnader för lager, personal, redovisning, spedition, osv osv osv
    många tillverkare tillhandahåller rekommenderat utpris till sina köpare men de är inte tvingande utan företaget väljer själv om de vill lägga sig över under eller på rek pris.

    Fritt land.. välj din säljare efter egen plånbok...billigast är inte alltid bäst men det är heller inte säkert dyrast är det i slutänden.

    vad gäller priser på produkter som inte längre tillverkas så hamnar priset på den nivå som matchar efterfrågan...svårare att få tag på = högre pris...vill du inte betala 900kr för en produkt som inte tillverkas längre så låt bli att köpa den bara?

    janni
  • Kom igen Nina... är det något att nämna att en person stavar ett ord fel i ett inlägg. Snacka om personangrepp. Det finns människor som är ordblinda, det har du kanske hört talas om. Kan lova dig att jag med mina två universitetsutbildningar är minst lika bildad som du 😉

    Sara Mariscal
  • Janni:
    Tack för din kommentar!
    Självklart är vi medvetna om att det är olagligt med karteller, och det är på inget sätt något vi sysslar med.
    Och du har helt rätt angående våra vintage-muggar. Priset styrs av hur svårt det är för oss att få tag på en mugg.

    Mvh,
    Anton

    Muminmuggar.se
  • Jag är en kund somär mycket nöjd både med service och priser!!
    Kul att ni har vågat satsa på detta!
    Hälsningar Helene W

    Helene
  • Tack, Helene! Det värmer att höra och sporrar oss att köra vidare 😀
    Mvh,
    Anton

    Muminmuggar.se
  • Jag gillar er och er sida och tycker att det är ovidkommande att kommentera er prissättning. Det kanske passar att vara här och få läsa alla bra uppdateringar och nyheter om muminmuggarna och att sedan köpa på annnat håll - trist!

    Laura
  • Tack för din kommentar! Vi hoppas såklart att så många som möjligt vill handla hos oss, men lika viktigt är det för oss att bidra med så mycket information som möjligt kring muggarna. Därför är det extra roligt att höra att du uppskattar den! 😀
    / Anton

    Muminmuggar.se
  • Hej
    Jag undrar allmänt vilka muggad som är mest värdefulla, säsong eller vinter muggen?
    Tack

    Tessan