Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Frågor & svar kundenkät 2019

Jag har inte fått någon enkät!
  1. Kontrollera din skräppost. 
  2. Om du inte har fått någon enkät kan det hända att vi har fel kontaktuppgifter till dig. För att vara säker på att få nästa enkät uppdatera dina kontaktuppgifter via din husvärd eller kundtjänst.
  3. Studenter får en egen studentenkät senare i september
  4. Har utländskt mobilnummer (vi sickar endast till svenska nummer)
  5. Har skyddad identitet
  6. Om du hyr lägenhet i andrahand
Du som bor i följande fastigheter får ingen enkät i år eftersom fastigheterna är nya:
  1. Hemvistet
  2. Kronborg
  3. Gjuteriet
  4. Sjöporten
  5. Skotsteken
Finns kundenkäten på flera språk?
Ja.
På länken som finns i mejlet eller sms:et kan man hitta kundenkäten på fler språk;
Svenska, engelska, albanska, arabiska, serbokroatiska och somali.

Kommer påminnelser?
I månadsskiftet september/oktober kommer ett par påminnelser.

Hur påverkar resultaten mitt område?
Varje område är unikt och får en egen åtgärdsplan. Delar av den presenteras i slutet av året ute på området. Exempel på åtgärder efter förra årets enkät skickades ut i nyhetsbrev i augusti.

Hur och när delas kundenkäten ut?
Skickas i första hand via mejl och i andra hand via sms den 6 september. Undantagsvis, om vi saknar e-post och telefonnummer, skickar vi enkäten med post. Har du fått den med post vill vi gärna att du uppdaterar dina kontaktuppgifter eftersom det underlättar för dig att få viktig information från oss, och det är mer miljövänligt.

Hur länge kan man svara på kundenkäten?
Du har ungefär en månad på dig att svara.

Varför ska jag svara?
Vi lyssnar mycket på dig och dina grannar, varje röst är viktig. Att ni är nöjda med ert boende är viktigt för oss. Vi har hög närvaro i våra områden. Inför förändringar eller förbättringar har vi nästan alltid en dialog med våra kunder. Enkäten är en viktig kanal. Genom att fylla i den kan du påverka ditt boende.

Hur många kan vinna sin hyra?
Fem kunder har chansen att vinna en fri månadshyra.

Hur går tävlingen till?
AktivBo väljer slumpmässigt ut 100 personer av de som svarat på enkäten. De 100 får en tävlingsuppgift som ska besvaras och skickas till AktivBo. AktivBo sammanställer inkomna svar anonymt så att de fem bästa kan väljas ut av en jury bestående av Förvaltningschef och Fastighetschefer på MKB.

MKB Kundtjänst Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.