Vad menas med Rökfritt boende?

Rökfritt boende betyder att lägenheten, gemensamma utrymmen, gården, balkonger, uteplatser och husets entréer är rökfria.

Om du bor i något av våra rökfria hus ansvarar du även för att dina besökare följer reglerna.

Mitthem (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Var finns information om vilka hus som är rökfria, och vad är det som avgör ifall ett hus ska vara rökfritt eller inte?
  • Hej Markus,

    Tack för ditt meddelande.

    Vi har listat alla rökfria adresser här: https://www.mitthem.se/artikel/rokfritt-boende

    I alla nybyggda hus och i trappuppgångar där vi renoverar och sedan skriver kontrakt med nya hyresgäster - har vi chans att skriva kontrakten som rökfria boenden.

    Victoria
  • Hur ser det ut på bågevägen 284 a till c? Får man gå ut på gångväg / parkering och röka

    KRISTER
  • Hej Krister!

    Tack för din fråga.

    Ja, du får gå en bit från huset för att röka. Tänk på att det inte ska störa grannar, alltså så att det inte kommer in i entrén eller på balkonger.
    Sophie Kundcenter