Vad händer med köpoängen när man flyttar från Mitthem?

När du som redan är hyresgäst hos Mitthem gör en registrering får du en poäng per boendedag, även om registreringen görs efter att du har flyttat in. Om du sedan flyttar från Mitthem och vill stå kvar som sökande får du köpoäng från den dag du registrerade dig, dvs du behåller inte köpoäng motsvarande boendetiden.
Mitthem (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Om jag flyttar från min nuvarande Mitthemslägenhet förlorar jag alltså mina köpoäng och måste göra en ny registrering som sökande först efter att jag flyttat?
  • Hej Johanna!

    Du kan göra en ny registrering samma dag som du flyttar in i lägenheten, du behöver inte vänta att göra den tills efter du flyttat.

    Ha en bra dag!
  • Så om jag bott i 2 år inom mitthem, flyttar till annan hyresvärd så förlorar jag dom poängen jag sparat? Låter ju helt ologiskt att du inte får flytta ifrån mitthem om man vill behålla sin köpoäng. Sen att det nollställs när man fått en ny lägenhet inom mitthem är en annan sak.

  • Hej Nicke!

    Så länge du bor hos Mitthem har du din boendetid som kötid, 1 dag = 1 poäng, som du kan använda för att byta bostad inom Mitthem.

    Väljer du att flytta utanför Mitthem blir det din intresseanmälan som är din kötid, intresseanmälan kan du välja att registrera när du vill under din boendetid, du behöver komma ihåg att uppdatera var 6:e månad.

    Fråga gärna om något är oklart.

    Camilla Chef Kundcenter