Måste man flytta på sin bil om man hyr en parkeringsplats?

Hej!
Jag har en motovärmarplats och min fråga är vad gäller när man hyr p-plats?

Går förbi 4-5 platser som bilarna är översnöade och med sommardäck och vissa utan nummerplåt. Har hört att man inte får använda p-platserna till uppställningsplats.

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Jan!

    Tack för din fråga!

    I kontrakt för parkeringar så står det:

    "2. Fordon som är i sådant skick att det enligt bilskrotningsförordningen betecknas som skrotbil, får ej förvaras uppställt på bilplatsen."

    Du får ha en avställd bil på din parkeringsplats men inte en skrotbil.

    Hör av dig om du har fler frågor!