Köpoäng vid dödsfall. Byta bostad.

Om båda personerna, gifta, står på hyreskontraktet, kan man då föra över köpoängen till den efterlevande vid dödsfall?

Om man överens med en annan boende hos Mitthem, finns det då möjlighet att få byta bostad?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Hans!

    När båda står på kontraktet har man rätt till sin boendetid som kötid, 1 dag = 1 poäng.
    Du går in på hemsidan och registrerar sin intresseanmälan så lägger systemet automatiskt in rätt kötid.

    Blankett för ansökan om direktbyte finns på vår sida för Blanketter och du kan läsa mer om vad som gäller vid direktbyte här.

    Camilla Chef Kundcenter
    (Uppdaterad )