Hur ställer man in motorvärmaren?

Morvärmaruttagen är temperaturstyrda och känner av yttertemperaturen. Det betyder att tiden motorvärmaren är igång innan den inprogrammerad avresetiden varierar beroende på hur kallt det är ute.

Ställa in avresetid

  • Tryck på [+] eller [-] knappen.
  • Första trycket visar inställd avresetid.
  • Nästa tryck ändrar tiden i steg om fem minuter.
  • Om en knapp hålls intryckt ändras tiden fortare.
  • Avresetiden visas ett par sekunder efter sista knapptryckningen och därefter återgår uret till att visa aktuell tid.
  • Uret repeterar inkopplingen varje dygn.
Starta direkt
När du tryck på [+] och [-] samtidigt startar motvärmaren och går i 30 minuter. Upprepat tryck stänger av.

Kontrollera tid & datum
  • Tryck på knappen med klocksymbol.
  • Aktuell tid visas i displayen.
  • Kontroll av år, datum och tid kan göras med upprepade tryck på knappen med klocksymbol.
Ställa in tid & datum
  • Håll in klocksymbolen tills texten Set visas.
  • Aktuell tid blinkar i displayen och kan ställas med valfri [+] och [-] knapp.
  • Tryck på knappen med klocksymbol.
  • Aktuellt år blinkar i displayen och kan ställas med valfri [+] och [-] knapp.
  • Tryck på knappen med klocksymbol.
  • Aktuell månad blinkar i displayen och kan ställas med valfri [+] och [-] knapp.
  • Tryck på knappen med klocksymbol.
  • Aktuell dag blinkar i displayen och kan ställas med valfri [+] och [-] knapp.

Vid vilken temperatur startar motorvärmaren?

Utöver de här tiderna är det även en eftersläpning på 30 minuter, d.v.s. att den går 30 minuter till efter att tiden har gått ut.
Mitthem (Uppdaterad )

Kommentarer

  • hur långt tidsspann är det med tanke på temperaturen ? från 30 min till 1 timme typ
    och stäng den av på klockslaget jag programmerat för avfärd eller går den längre ?
  • Hej Eva!

    Det brukar vara mellan 30 min till upp till max ca 2 timmar.

    Den fortsätter till 30 min efter tiden som man ställt in på uttaget.

    Ha en bra dag!
  • Hej!

    Kan man endast ställa in en tid åt gången? Om jag skall åka ut t ex. klockan 10 så ställer jag den på 10 eller hur. Om jag sedan kommer tillbaka och skall åka iväg igen klockan 16, måste jag då ställa in den tiden på nytt? Det går inte att ställa in två olika tider på samma dag?

    Med vänlig hälsning
    Eva

  • Hej Eva!

    Det stämmer, det går inte att ställa in två tider samma dag.

    Vill man använda stolpen 2 gånger samma dag så behöver man ställa in tiden igen.

    Ha en bra dag!
    Ida