Hur säger jag upp min lägenhet?

Enklast säger du upp lägenheten direkt via Mina sidor eller så skickar du in vanlig uppsägningsblankett till oss.

Säga upp via Mina Sidor
Säger du upp lägenheten via Mina sidor så väljer du "Kontraktsuppsägning" till vänster när du är inloggad på Mina sidor:

Klicka på "Kontraksuppsägning" under "Mina kontrakt". Skärmbild.
Därefter får du ett mejl skickat till dig där du ska signera uppsägningen med Bank ID. Efter att du har gjort det så skickar vi en uppsägningsbekräftelse till dig.

Säga upp via pappersblankett
Om du vill säga upp lägenheten på papper så går det också bra. Du skriver då ut blanketten från vår hemsida och postar in till oss. Vi bekräftar sedan uppsägningen skriftligt eller per mejl så fort vi har registrerat din uppsägning.

Hur lång är uppsägningstiden?
Uppsägningstiden är tre månaderräknat från kommande månadsskifte. Du kan lämna önskemål om kortare uppsägningstid. Den nya hyresgästen erbjuds möjligheten till tidigare inflytt. Lägenheten erbjuds bara efter kötid, den sökande med längst kötid får chans till kontrakt.

Uthyrningsregler
Läs gärna mer om uthyrningsregler här uthyrningspolicyn.

Mitthem (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Varför erbjuds vissa lägenheter med kort inflyttningstid?
  • Hej Pär,

    Tack för din fråga!

    Kontrakt som sägs upp pga dödsfall eller flytt till vårdboende har en månads uppsägningstid.

    Det kan även bero på annat t.ex att lägenheten haft en vattenskada eller annan stor renovering

    Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar
    Ida
    (Uppdaterad )