Hur många lediga lägenheter kan jag söka samtidigt?

Du kan ha maximalt sju pågående intresseanmälningar samtidigt.

Det är viktigt att du tackar ja eller nej för att undvika att bli spärrad, om du får ett lägenhetserbjudande. När du inte svarat på två erbjudanden blir du spärrad och kan inte söka fler lägenheter under en månad.

Mitthem (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej, jag försökte anmäla intresse för flera stycken studentlägenheter men det står att "jag kan inte söka mer än ett objekt" något sådant varför är det så? Mvh//Oscar
  • Hej Oscar!

    Vad gäller studentlägenheter så kan du endast anmäla dig på en lägenhet. Detta då det är först till kvarn som gäller med studentlägenheter, vilket innebär att den som först anmäler intresse på en lägenhet och är godkänd enligt de grundkrav som finns för att hyra studentlägenhet får teckna avtal.

    Om du redan har anmält dig på en studentlägenhet men vill anmäla dig på en annan så behöver du kontakta oss så får vi ta bort din nuvarande anmälan. Kontakta oss i så fall på 060-139500 eller student@mitthem.se.
    Sophie Kundcenter
  • Hej, om jag får erbjudande på flera lägenheter (men inte är först i kön på någon) kan jag tacka ja till flera då?

    Hälsningar Sofia
  • Hej Sofia!

    Ja, det är helt okej att svara ja på flera erbjudanden samtidigt. Vi ringer alltid innan vi skickar kontrakt så om du står först på tur på någon utav dom kan du säga då när vi ringer vilken lägenhet som du är mest intresserad av.
    Sophie Kundcenter
  • Hej! Jag bor på annan ort men har börjat jobba i Sundsvall och har blivit erbjuden två lägenheter som jag inte haft möjlighet se se men svarat ja på. Orsaken att jag inte tittat på dem är sjukdom i familjen, som gjort att jag inte har kunnat åka dit.
    Finns möjlighet att ångra sig som jag skulle få kontraktet, om bostaden inte är så bra som jag tror?
    Mvh
    Maivor

  • Hej Maivor!

    Tack för din fråga.

    Om du har hunnit få kontraktet kan du inte längre ångra dig. Dina köpoäng nollställs när du får ett lägenhetskontrakt och efter att du har signerat kontraktet gäller tre månaders uppsägningstid.
    Sophie Kundcenter