Hur gör man för att hyra studentlägenhet?

För studentlägenheter gäller först till kvarn. Det innebär att den som först anmäler intresse på en lägenhet också får hyra den, förutsatt att personen uppfyller de grundkrav som finns.

Att tänka på

För att kunna anmäla ditt intresse på en ledig studentlägenhet behöver du:

  • Registrera dig och välja att det är studentlägenhet du söker, på sida 2.
  • Klara kunskapstestet.
  • Ladda upp ditt antagningsbesked.

Studentlägenheter – Vanliga frågor & svar
Mitthem (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Jag kan inte ladda min antagningsbesked. Hur ska jag göra?
  • Hej Imene!

    Du laddar upp ditt antagningsbesked genom att trycka på texten "antagningsbesked" i rutan "Att göra" längst upp på Mina sidor. Därefter trycker du på "Bläddra", väljer filen du ska ladda upp, och sedan "Skicka".

    Om problem uppstår, vänligen kontakta oss på info@mitthem.se eller 060-139500.
    Sophie Kundcenter
  • När man väl hyr studentlägenhet vad ska man ta med sig till sin studentlägenhet?
  • Hej Ingrid!

    Våra studentlägenheter är omöblerade och det finns inte heller några kökstillbehör (kastruller, tallrikar o.s.v.). Du hyr alltså en tom lägenhet.
    Sophie Kundcenter
    (Uppdaterad )
  • Hej! Jag heter Habib ! På vilken sätt kan jag hyra ett studentlägenhet i Sundsvall?
    jag vill studera i vuxenutbildning Sundsvall men jag har ingen plats därborta. Snälla hjälpa mig om hur man kan jag hyra ett studentlägenhet.
  • Hej Habib!

    Vi hyr endast ut våra studentlägenheter till heltidsstuderande vid Mittuniversitetet. Ska du studera på en annan skola så får du alltså inte hyra studentlägenhet hos oss.

    Du kan läsa om våra grundkrav här.
    Sophie Kundcenter
  • Hej!
    Jag ska eventuellt studera på mittuniversitet i höst och ska då söka lägenhet. Vad är det för kunskapstest man måste klara?
  • Hej Emelie!

    Efter att du har registrerat dig, och klickat i under registreringen att det är studentlägenhet du söker, så kommer du att se en ruta på Mina sidor med titeln "Att göra". Det är en checklista med två saker du behöver göra innan du kan anmäla intresse på en studentlägenhet:

    1. Klara kunskapstestet Hållbara tillsammans (en länk till testet finns där).
    2. Ladda upp antagningsbesked (även en länk till detta finns där).

    Kunskapstestet är ett kort test på 10 frågor om bl.a. sophantering. En video finns i början av testet som innehåller svaren på alla frågor. Man behöver få alla rätt och kan göra om testet tills att man får alla rätt.

    Jag skulle rekommendera att du registrerar dig och gör testet redan nu. Om du blir antagen till Mittuniversitetet så är det sedan bara att ladda upp antagningsbeskedet och anmäla intresse på en studentlägenhet.

    Sophie Kundcenter
  • Hej,
    hur tar jag bort ett intresseanmäla??
  • Hej Mahmod!

    Du kan inte ta bort en anmälan på studentlägenhet själv utan du behöver i så fall kontakta oss. Du kan kontakta oss på 060-139500 eller student@mitthem.se.

    Har du fått erbjudande på lägenheten och har svarat nej på det så tar vi bort anmälan efter att sista svarsdatum har gått ut.
    Sophie Kundcenter
  • Hur ser det ut för distansstudent som vill flytta till Campus Sundsvall?
    Asia
  • Hej Asia!

    Distansstudenter får också hyra våra studentlägenheter, så länge de uppfyller våra grundkrav. Studierna behöver alltså höra till Mittuniversitetet campus Sundsvall och vara på heltid.
    Sophie Kundcenter