Hur fungerar porttelefonen?

När en besökare ringer upp dig:

1. Din telefon ringer och du svarar. Det nummer som visas när porttelefonen ringer är: 010-1811900.
2. Du trycker 5 eller * på din telefon för att släppa in besökaren.

Om du inte vill släppa in besökaren, tryck # och lägg på luren (du kan bara lägga på luren, men då kommer telefonlinjen att vara upptagen i ytterligare några sekunder).

Tips
Tänk på att inte spärra numret 010-1811900, du får då inte samtalen från porttelefonen t.ex via nummerpresentation appar som True caller.
Mitthem (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,

    Jag undra hur jag ska gör för att byta så att jag kan öppna porten/få porttelefonen på mobiltelefonen istället för den vanliga telefonen?
  • Hej Mona!

    Då kan du kontakta oss på kundcenter så kan vi lägga in nytt nummer till porttelefonen. Du kan antigen maila oss (info@mitthem.se) eller ringa oss på 060-13 95 00 (knappval 1).
    Sophie Kundcenter
  • Kan det vara flera nr det kan ringa till? Tänkte på en familj till exempel om man är 2 vuxna och flera barn. Om de vuxna iaf kn de till sina telefoner? Fär nu har iaf inte vi någon hemtelefon.
    Wilda
  • Hej Wilda!

    Det är tyvärr inte möjligt att ha två nummer tillagda i porttelefonen till sin lägenhet.
    Sophie Kundcenter