Hur fungerar arbetsprioritet?

Varför finns prioritet för arbetsinflyttare?
Som arbetsinflyttare till Sundsvalls kommun prioriteras du för att lättare få en lägenhet. Prioriteten finns för att ge möjlighet att stärka Sundsvallsregionen med eftertraktad arbetskraft. Då det är en viktig fråga för Sundsvall är det ett beslut fattat av våra politiker.

Vem kan söka arbetsprioritet?
För att räknas som arbetsinflyttare har du fått en ny prov- eller tillsvidareanställning på heltid. Du är folkbokförd utanför Sundsvall och Timrå kommun sedan minst ett år.

För att ansöka om arbetsinflyttning använder du vår e-tjänst som du hittar igen här: Läs mer här!

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Om man står i kön sedan tidigare, med låt oss säga 800 poäng. Kommer man alltså ha 2300 poäng om man erbjuds en anställning, förbehållet att man uppnår kriterierna med att anställningen nyligen påbörjats och man varit folkbokförd på annan ort?
  • Hej Jonas!

    Det stämmer att man får 1500 extra köpoäng att lägga till de man har samlat ihop om man uppfyller kraven.

    Ha en bra dag!