Digital-tv. Jag får ett meddelande på min TV
Digital-tv
Den 8 oktober upphör de analoga tv-sändningarna och TV-utbudet blir helt digitalt.
Vad behöver du göra?
Ungefär en månad innan de analoga sändningarna upphör visas en rullande informationstext på berörda tv-kanaler. Om du ser denna text tittar du på tv analogt och behöver behöver göra en ny kanalsökning för digitala kanaler på din tv.
Om du inte ser någon rullande text behöver du inte göra något.
Följande tv-kanaler ingår i din hyra:
SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen,TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9 och TV12.
Behöver du hjälp?
På comhem.se/digitalisering hittar du all information om förändringen. Com Hems kundservice når du på 0770-45 56 30.
Den 8 oktober upphör de analoga tv-sändningarna och TV-utbudet blir helt digitalt.
Vad behöver du göra?
Ungefär en månad innan de analoga sändningarna upphör visas en rullande informationstext på berörda tv-kanaler. Om du ser denna text tittar du på tv analogt och behöver behöver göra en ny kanalsökning för digitala kanaler på din tv.
Om du inte ser någon rullande text behöver du inte göra något.
Följande tv-kanaler ingår i din hyra:
SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen,TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9 och TV12.
Behöver du hjälp?
På comhem.se/digitalisering hittar du all information om förändringen. Com Hems kundservice når du på 0770-45 56 30.
Följ inlägget
0
följare
Ring till Com Hems kundtjänst på 0770-45 56 30 eller 90 222 så bör de kunna hjälpa dig.
Ha en bra dag!
Det är Com Hem som ändrat sitt basutbud och minskat med 4 kanaler.
Ha en bra dag!
Mitthem tillhanda håller inte digitalboxar till tv.
Tack för din fråga!
Det borde gå att söka så fort man ser texten på sin tv.
Ha en bra dag!
ComHem har beslutat att ta bort dem från basutbudet så det är därför du inte kan se dem längre.
Ha en bra dag!
Enligt Comhem så är det en kanalsökning för att söka fram de digitala kanalerna man behöver göra för att se dem.
Testa att söka fram dem igen och får du problem så ring till Comhem på 0770-45 56 30.
Ha en bra dag!
För att se digital tv behöver jag en Box. Då blir det ett abonnemang hos Comhem, som jag måste betala månadsavgift för! Är det rätt
uppfattat?
Mvh
Sonja
Om du har en äldre tv så kan du eventuellt behöva en box för att se basutbudet men du behöver inget abonnemang hos Comhem för att se det som ingår i hyran.
Ha en bra dag!
Men behövs inte ett programkort för att koppla in boxen?
Ha en bra dag själv!
Sonja
Vad vi har fått reda på så ska det inte behövas.
Ha en bra dag!