Digital-tv. Jag får ett meddelande på min TV

Digital-tv
Den 8 oktober upphör de analoga tv-sändningarna och TV-utbudet blir helt digitalt.

Vad behöver du göra?
Ungefär en månad innan de analoga sändningarna upphör visas en rullande informationstext på berörda tv-kanaler. Om du ser denna text tittar du på tv analogt och behöver behöver göra en ny kanalsökning för digitala kanaler på din tv.

Om du inte ser någon rullande text behöver du inte göra något.

Följande tv-kanaler ingår i din hyra:
SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen,TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9 och TV12.

Behöver du hjälp?
comhem.se/digitalisering hittar du all information om förändringen. Com Hems kundservice når du på 0770-45 56 30.

Kommentarer

  • Hej! Jag behöver göra den digitala inställningen manuellt. Hur får jag reda på vilken frekvens de olika kanalerna ligger på?
  • Hej Henrik!

    Ring till Com Hems kundtjänst på 0770-45 56 30 eller 90 222 så bör de kunna hjälpa dig.

    Ha en bra dag!
  • Är det comhem som har valt att plocka bort tre fyra kanaler ur det nya basutbudet jämfört med det gamla?
  • Hej Hans!

    Det är Com Hem som ändrat sitt basutbud och minskat med 4 kanaler.

    Ha en bra dag!
  • Om tv: n inte tar in digitala kanaler, kan man få en digitalbox av Mitthem?
  • Hej Maria!

    Mitthem tillhanda håller inte digitalboxar till tv.

    Tack för din fråga!
  • Vilket datum kan jag söka digitalt som bor Nya Hamngatan 15 ?
  • Hej Ellert!

    Det borde gå att söka så fort man ser texten på sin tv.

    Ha en bra dag!
  • Varför jan inte kanal 10, 11 och TLC få vara kvar. Tråkigt när man följer vissa program 😒
  • Hej Gun!

    ComHem har beslutat att ta bort dem från basutbudet så det är därför du inte kan se dem längre.

    Ha en bra dag!
  • Hej, har gjort en ny programsökning för det nya kanalerna och det funkade några dagar, behöver man göra om det sen igen?? Jag har inga kanaler just nu...
  • Hej Anna-Lisa!

    Enligt Comhem så är det en kanalsökning för att söka fram de digitala kanalerna man behöver göra för att se dem.

    Testa att söka fram dem igen och får du problem så ring till Comhem på 0770-45 56 30.

    Ha en bra dag!
  • Hej!
    För att se digital tv behöver jag en Box. Då blir det ett abonnemang hos Comhem, som jag måste betala månadsavgift för! Är det rätt
    uppfattat?
    Mvh
    Sonja
  • Hej Sonja!

    Om du har en äldre tv så kan du eventuellt behöva en box för att se basutbudet men du behöver inget abonnemang hos Comhem för att se det som ingår i hyran.

    Ha en bra dag!
  • Hej Ida!
    Men behövs inte ett programkort för att koppla in boxen?

    Ha en bra dag själv!

    Sonja
  • Hej igen!

    Vad vi har fått reda på så ska det inte behövas.

    Ha en bra dag!
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.