Vad förväntas vid utflytt?

Hej,
Jag har hyrt en möblerad lägenhet men ska flytta ut. Jag antar att det är vissa möbler/inredning som kommer att bytas ut i samband med min flytt.

Vilka åtgärder förväntas av mig?
Har MHS avtal med någon städfirma som kan lösa en städning?

mvh
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan,
    Tack för din fråga!

    Det vi med stor sannolikhet byter är bäddtextilier (kuddar, bäddmadrasskydd, ev. täcke). Resterande är efter behov och slitage.

    Det som förväntas av dig som flyttar ut är att du:
    • Städar lägenheten (se instruktion nedan)
    • Diskar husgeråd
    • Tömmer lägenheten på dina egna tillhörigheter.
    • Vi kommer även boka in en besiktning av lägenheten. (Hur går besiktningen till?)

    Vi har tyvärr inte ett avtal där vi kan boka in städningen av din lägenhet. Det går bra att anlita valfri städfirma, kolla gärna att de har städgaranti (att de kommer tillbaka om du inte är nöjd).

    Vi gör inte någon städkontroll vid avflytt, det är upp till nästa hyresgäst att höra av sig till oss om denne är missnöjd. Vid dålig städning skickas en faktura till dig som avflyttande. Kolla därför gärna igenom vår checklista för städning (bifogas här nedanför), så att det blir så bra som möjligt för alla inblandade.

    Återkom gärna om det dyker upp några mer funderingar.

    Önskar en trevlig helg!
    Caroline Kommunikatör
    (Uppdaterad )